40 uzlů proti větru?
V Americkém poháru se dějí revoluční změny. Nyní to vypadá, že budoucí jednotrupé jachty pro Americas Cup dokážou létat proti větru rychlostí 40 uzlů.
Na prezentaci týmu Bella Mente Quantum Racing byly předvedeny grafy zobrazující rychlostní potenciál budoucích jachet AC 75. Rychlost proti větru se při 25 uzlech větru má vyšplhat na 40 uzlů a po větru dokonce na 50 uzlů. Na této hranici, která byla po dlouhou dobu velmi blízká maximální rychlosti plachetnic, by se měl nárůst rychlosti zastavit.
Co se jachtingu týče, žijeme v přelomové době. Zřejmě nikdy v historii jachtingu nedošlo k takovému skoku, k jakému dochází dnes. Zdá se, že i rozdíl mezi vorem a první lodí je menší, než diference mezi klasickou jachtou a jachtou na foilech. Bude jen otázkou času, kdy tyto technologie proniknou i mezi běžnější jachtaře. Stačí se podívat na sériovou jachtu Figaro 3 od firmy Beneteau. Nebude toto předobraz v poslední době dlouho zanedbávané sportovní řady First? Samozřejmě se u sériových jachet zatím nebavíme o létání, ale o zvyšování stability a tím i výtlaku.
4509
Související články
V Lorientu odhalili bestii
V Lorientu odhalili bestii
Ve středu navečer byl poprvé představen veřejnosti nový offshore trimaran Gitana 18. Oceány přelétne na křídlech. V unikátní stroj s celou řadou revolučních řešení.
Jen další krásná studie, nebo to máme brát vážně?
Jen další krásná studie, nebo to máme brát vážně?
Metis 45. Plně foilující pětačtyřicítka, která by měla mít rychlostní potenciál jachet IMOCA a byla by vyráběná sériově. Je to jen další hezký obrázek, který má k realizaci tak daleko, jako Rusko k demokracii, nebo je možné, že se tato mašina brzy objeví na vodě?
Kolik stojí IMOCA a kolik by stál opravdový let
Kolik stojí IMOCA a kolik by stál opravdový let
Foilující jachty IMOCA dokážou oblétnout svět pod 65 dnů. A to táhnou stále záď ve vodě. Proč nepovolí foil i na kormidle, aby vzlétly docela? Kolik by to stálo.