Ztráta při výměně plachet
Milan Koláček v noci ztratil na soupeře při výměně plachet. Na vině bylo prasklé lano tackline držící na čelenu spodek Code 0. Kvůli závadě trvala výměna za spinaker mnohem déle.
Milan se drží na 8. místě, čelo závodu je severně od La Coruni a rozestupy mezi závodníky jsou minimální. V noci bylo třeba provést výměnu Code 0 za spinaker. Prasklý oplet na tackline znamenal nutnost zkrácení lana uzlem. To výrazně zmenšilo manévrovací prostor při balení plachty a celá výměna trvala výrazně déle.
Nyní už zase Milan letí plnou rychlostí a snaží se dohnat vzniklou ztrátu. Čelo závodu pomalu dohání studená fronta, před kterou se drží. V celkovém pořadí překvapivě stále vede Fabien Delahaye, kterému se podařilo udržet vedení navzdory tomu, že to ještě včera vypadalo, že půjdou lodě severně od něj dopředu.
Závodníci mají před sebou poslední noc a zřejmě i poslední halzu. Do cíle zbývá 300 mil.
Zde Milan popisuje vzniklý problém s plachtou.
Polohu lodí najdete zde.
155
Související články
Prvních 10 během hodiny?
Prvních 10 během hodiny?
Závod Les Sables - Horta se blíží do finále. Vítěz je očekáván zítra kolem 1300. Během jediné hodiny by mělo proplout cílem prvních deset závodníků. Je to neuvěřitelně vyrovnané.
Neuvěřitelné drama před Finisterre
Neuvěřitelné drama před Finisterre
V posledních 4 hodinách je Milan Koláček druhý nejrychlejší z celého startovního pole. Ve svém prvním sólovém závodě v Class40 předvádí fantastickou jízdu! Bude to ale drama, rozestupy na čele jsou minimální.
Bezvětří za zádí. Ale co dále?
Bezvětří za zádí. Ale co dále?
Milan Koláček se stále drží v čelní skupině sólového závodu Les Sables – Horta – Les Sables. Momentálně je na vynikajícím pátém místě, jen 4 míle za vedoucím Fabienem Delahaye.