Ztracený autobus, projedený rozpočet a geniální výmluva
Cesta ze Splitu do Záhřebu je tak divoká, že se tu dokáže ztratit celý autobus. Vedení radnice v tisícihlavé vesničce na Pagu projedlo a propilo skoro celý rozpočet. No a jak odůvodníte, že stavíte bez povolení?
Ztracená linka Croatia Bus Split-Zagreb 0430
Ráno v 0430 sedli ve Splitu na autobus do Záhřebu. Vzdálenost 406 km. V 0930 měli být v Záhřebu, tedy za 5 hodin. Na nádraží v hlavním městě ale čekali jejich příbuzní marně. Nepřijeli v deset, jedenáct a dokonce ani ve dvanáct. Autobus Croatia Bus linky Split-Zagreb 0430 se ztratil. Po modrém busu s bílými ptáky na boku bylo vyhlášeno pátrání.
Policejní hlídky na trati, pátrací helikoptéry, družicové snímky NASA. Všichni pátrali po Croatia Bus Split-Zagreb 0430.
Výsledek se dostavil po několika hodinách, kdy byl autobus zachycen oblastním četníkem na křižovatce silnic D59 a 6074 nedaleko Skradinu, zcela mimo zónu pátrání.
Po výslechu posádky autobusu na četnické stanici Bratiškovci, se zmizení vysvětlilo.
Vzhledem k silné bóře byla uzavřena dálnice mezi Maslenicí a tunelem Sv. Rok. Dvojice řidičů spolu nekomunikovala. Na vině byly odlišné názory na výkony brankáře Marka Bijače na evropském poháru ve vodním pólu v Budapešti. Hádka dospěla do stavu, kdy jeden odmítal udělit užitečnou radu druhému. Před Maslenicí se aktuální pilot linky Croatia Bus Split-Zagreb 0430 rozhodl zahnout na jadranskou magistrálu a vyrazil ke Karlobagu. Na pokřik cestujících: „Tam to bude taky zavřený,“ reagoval slovy: „Vy ste ňáký chytrý!“
Trasa se ukázala jako neprůchodná, protože v Karlobagu autobus otočila policie zpět. Bylo třeba se vydat nazpátek k Maslenici a nahoru přes hory starou cestou kolem trubky. Zmatený kapitán stroje však chyboval, najel na dálnici a dojel do Skradinu. Po pěti hodinách cesty byl autobus s prázdnou nádrží jen 70 km od Splitu a chystal se znovu vydat na zamýšlenou trasu, když byl zadržen oblastním policistou.
Po výslechu na stanici a objasnění okolností se četník rozhodl dovést autobus služebním vozem na dálnici. Bóra se mezitím utišila a řidiči autobusu dostali rozkaz nesjíždět z dálnice, dokud neuvidí odbočku na Zagreb.
Rozežraná radnice
Vedení obce Kolan na Pagu, která má 791 obyvatele, se rozhodlo nakládat s oblastními financemi po svém. Za rok 2018 utratilo za reprezentaci obce 425 267 HRK. To je podobná částka jako u mnohonásobně většího Splitu. Nešlo však o reprezentaci obce, ale o vlastní prospěch. Místní zastupitelé využívali hlavně služeb několika restaurací, taxíků a především obchodního centra Lorenzo v Pagu. Po vánočních svátcích například přistál v městské kase účet na více než 20 000 HRK.
Správci státní kasy projevili nad počínáním kolanských nevoli.
Chorvatská výmluva roku
V Supetaru na Brači se do úprav okolí svých SVPETRVS Hotels pustil vlastník Marion Duzich. Hotelový střelec si se zákony hlavu neláme. Staví i na cizích pozemcích, likviduje veřejnou pláž, vše bez platného povolení. Na dotazy, jak si může dovolit takto překračovat zákon, odpověděl s drzým čelem: „Myslíte si, že jsem jediná osoba, která toto dělá? To přece dělají denně i jiní na jiných místech!“
Zde chybí již jen u nás dobře známé: „To je kaaampaň!“
Tolik dnešní výčet zpráv z letního dovolenkového ráje v Chorvatsku.
3881
Související články
Jak bude foukat na České námořní rallye?
Jak bude foukat na České námořní rallye?
Již v neděli startuje mistrovství republiky v chorvatské maríně Kaštela. Počasí posledních dnů je v Chorvatsku divoké, proto jsme se zeptali ředitele závodu Tomáše Stejskala, jak se bude bojovat s případným bouřlivým počasím.
Slovak Sailing Challenge před Českou námořní rallye
Slovak Sailing Challenge před Českou námořní rallye
Říjen se stává pro české a slovenské závodní jachtaře mimořádně atraktivním měsícem. Již po 28. se pojede Česká námořní rallye, která naváže na novou slovenskou regatu Slovak Sailing Challenge, která bude startovat na stejném místě a na stejných jachtách Salona 46 a First 45.
Druhá etapa Velikonočky je tady
Druhá etapa Velikonočky je tady
Druhá etapa Velikonoční regaty se liší od všech předešlých. Na startovní pole je připravena cikcak etapa, s mnoha nebezpečnými zákrutami. Tentokrát bude menší prostor na taktizování při volbě trasy.