Zpráva z paluby Benemedo
Přinášíme informace o tom, co se od startu dělo na palubě Benemedo při Rolex Middle Sea Race. Kde nastal krizový okamžik dosavadního průběhu závodu.
Zdravíme čtenáře Lodních novin a posíláme aktuální informace od Benemedo Sailing týmu z paluby lodi Giulia.
Právě se nacházíme u Palerma. Vítr fouká rychlostí kolem 6 uzlů a pomalu se posouváme vpřed. Sázíme na vítr u pobřeží Sicílie, i když současný vítr asi každou chvíli zhasne a budeme čekat na noční brízu. Za Capo St. Vito začne stoupačka, a tak halzovat k severu za příslibem mírně silnějšího větru, ev. přejíždět více na západ, by znamenalo značné míle navíc s možná ještě horším výsledkem.
Co se dělo na začátku?
Rozhodující pro průběh závodu bylo vyjetí si na moře u Catánie. Zatímco posádky u břehu získaly příznivý vítr z bouřek na severu Sicílie, my jsme prakticky stáli na místě. Lodě u břehu nám s rychlostí kolem 7 uzlů značně odjely. Dalším stěžejním místem závodu je jako vždy průjezd Messinou. Skupina lodí, která nám odjela u Sicílie, projela úžinou společně s proudem kolem poledne, a protože po 14 hodině začal naopak postupně sílit protiproud, obávali jsme se nejhoršího – a sice, že zde budeme parkovat až do pondělního rána. Nakonec nám naštěstí přišel vítr o rychlosti 18 uzlů, který postupně zesílil až ke třicítce. Tento vítr nás vytáhl z Messiny i proti 4 uzlovému proudu.
Balík na kýlu
Po průjezdu jsme se těšili na pohodový přejezd ke Stromboli, ale ještě nás čekala menší komplikace na trase. Dvě hodiny po setmění, zhruba uprostřed tohoto bočního kurzu, jsme za kýl zachytili balík o velikosti bedny od banánů. Všechny plachty musely dolů a Maďar do vody pod loď. Uprostřed noci jde o velmi nepříjemnou a pochopitelně také značně nebezpečnou operaci, protože loď se i bez plachet pohybovala rychlostí zhruba 2 uzlů. Po chvíli se balík Maďarovi podařilo odříznout a my mohli dále pokračovat k majáku Strombolichio a sopce Stromboli. Otočili jsme ji kolem půlnoci a pokračovali parádní jízdou s rychlostí kolem 10 uzlů na zadoboční vítr kolem 20 uzlů levobokem Liparských ostrovů směrem k Palermu. Tento vítr a jízda po vlnách naší lodi svědčí nejvíce.
Přes den dnes foukalo do 8 uzlů. Lodě vepředu nám bohužel odjíždějí s větrem a bude těžké ztrátu dohnat. Nic ovšem nevzdáváme a budeme bojovat až do konce.
3305
Související články
Naši u Favignany
Naši u Favignany
V sobotu odstartoval známý offshore závod Middle Sea Race. Na startu není žádná česká jachta, ale na palubě francouzské JP54 Notre Mediterranee – Ville de Nice se závodu účastní několik českých jachtařů včetně Milana Koláčka.
Chcete se učit od nejlepších?
Chcete se učit od nejlepších?
Chcete-li zlepšit své jachtařské dovednosti pod vedením našeho nejlepšího sólového jachtaře, máte jedinečnou šanci. Třídenní kurzy na Maltě na nové závodní jachtě JPK 1030.
30 uzlů? 40 uzlů? Spinaker?
30 uzlů? 40 uzlů? Spinaker?
Do jak silného větru můžete vytáhnout spinaker? Tedy abyste ho dokázali také v pořádku stáhnout. Ptali jsme se Milana Koláčka.