Zpráva od Milana Koláčka
Máme tu první zprávu přímo od Milana Koláčka z paluby Imerys od startu závodu Transat Quebec St. Malo: "Na palubě je to drsné. Pěkná kosa, voda má jen 8-10°C. Je to jedna pračka. Oblečení mám ale výborné, takže to ujde. V úplném suchu tu však ani tak není možné vydržet, na palubě je ohromné množství vody, protože loď jede neuvěřitelně rychle. Jsme pod středním spinakerem, který jsme měnili dnes v noci. Celkem šílenost, ale podařilo se nám to bez větších problémů."
Následně dodává k nasazení, které je pro udržení na čele nezbytné: "Všichni jedou na 100 %. Vlastně ještě víc. Na 110 %. Je to hodně vyrovnané. U nás na palubě je nálada bojovná, je to jasné, daří se nám. Jen je takový souboj velmi fyzicky vyčerpávající. K tomu řešíme menší problémy s chlazením motoru. Nefunguje. A nevzali jsme si dost nafty. Zatím dobíjíme hydrogenerátorem. Dnes asi uděláme ke 400 mílím za den, top speed máme daleko přes 20. V noci je to horší a proto jedeme na autopilota. Velká část plavby byla v mlze při viditelnosti jen pár metrů. Tedy neustálé sledování radaru a AIS."
Pro ty, kteří nevědí, připomínáme, že má Milan v neděli narozeniny. Je to taková narozeninová loď. Adrien měl narozeniny před dvěma dny: "Volno prý na narozky nedostanu. Zatím to vypadá, že i příští dny budou velmi rychlé, měli bychom se udržet s tlakovou níží až téměř k Irsku. Uvidíme, konec je zatím takový všelijaký, meteo zatím není přesné."
5545
Související články
Zběsilá jízda, naši již devátí (video)
Zběsilá jízda, naši již devátí (video)
Za posledních 24 hodin upluli Koláček s Brasseurem 377 mil. Jen 3 lodě z celého startovního pole byly rychlejší. Nejrychlejší Italové Rosetti a Sericano upluli 383,3 míle.
Stíhací jízda na ostří nože
Stíhací jízda na ostří nože
Milan Koláček s Pierrem Brasseurem letí rychlostí kolem 20 uzlů a dotahují soupeře. Včera před půlnocí 15. místo, teď 11. Na desítku zbývá 0,6 míle.
Problém s AIS u mysu Finisterre
Problém s AIS u mysu Finisterre
Duo Koláček/Brasseur má za sebou druhou noc a také náročný průjezd kolem mysu Finisterre. Našim navíc v oblasti s mimořádným provozem přestalo pracovat AIS.