Daniel Vodička / pátek 23. září 2016 / Kategorie: Kam jet, Zajímavosti Zlevní Chorvaté? Stesky na ceny stání v přístavech a marínách v Chorvatsku jsou už téměř na denním pořádku. Zastaví se růst cen, nebo se dokonce zase zlevní? Odpověď na tuto otázku může naznačit počet lodí, které Chorvatsko navštěvují. Za prvních 6 měsíců letošního roku kapitanáty v jadranském nautickém ráji registrovaly 21 941 člunů a jachet plujících pod cizí vlajkou, které do Chorvatska připluly, nebo v něm pobývaly. To je oproti předchozímu roku nárůst o hezkých 45,2 %. Loni to bylo ve stejném období 15 111 jachet, člunů, loděk a lodiček. Použijeme-li expresivní výraz: „To je nárůst jako prase!“ Z celkového počtu je to 6 609 jachet, člunků a jiných plavidel, které jsou v Chorvatsku poprvé (nárůst o 12,34 %). Číslo představuje největší nárůst v Chorvatských dějinách. Nebo alespoň od té chvíle, kdy začaly informace o přihlášených prosakovat z kapitanátů i na vyšší místa. Zbylých 15 332 přihlášených plavidel plulo po Jadranu již loni, ale 66,15 % z nich vyplulo letos dříve, než minulý rok (Tea našeho čtenáře Petra Ulricha se do toho nepočítá, protože pluje pod chorvatskou vlajkou). Z 21 941 přihlášené lodě připadá 3 870 na jachty. Podle chorvatských zákonů jde podle nás o lodě delší než 12 metrů (případně nás opravte). Zde je nárůst o 63,77 % v porovnání s loňským rokem. Na to co pluje a je menší než 12 metrů připadá 18 071 přihlášených. Zde je nárůst o 41,76 %. No a nejvíc je samozřejmě Němců (7 543). Za nimi následují Rakušané (4 176), Slovinci (2 998), Italové (2 352) a my (800). Za námi jsou lodě registrované ve Velké Británii a Severním Irsku (582). Ty jsou ale rekordmankami v nárůstu – 87,14%. A po tomto sůchém výčtu čísel se táži: „MAJÍ V CHORVATSKU DŮVOD ZLEVŇOVAT, NEBO NAOPAK URČITĚ PŘITLAČÍ NA PILU?“ Ať si odpoví každý sám. 6190 Tagy: Chorvatskoceny Související články Jak bude foukat na České námořní rallye? Jak bude foukat na České námořní rallye? Již v neděli startuje mistrovství republiky v chorvatské maríně Kaštela. Počasí posledních dnů je v Chorvatsku divoké, proto jsme se zeptali ředitele závodu Tomáše Stejskala, jak se bude bojovat s případným bouřlivým počasím. Slovak Sailing Challenge před Českou námořní rallye Slovak Sailing Challenge před Českou námořní rallye Říjen se stává pro české a slovenské závodní jachtaře mimořádně atraktivním měsícem. Již po 28. se pojede Česká námořní rallye, která naváže na novou slovenskou regatu Slovak Sailing Challenge, která bude startovat na stejném místě a na stejných jachtách Salona 46 a First 45. Druhá etapa Velikonočky je tady Druhá etapa Velikonočky je tady Druhá etapa Velikonoční regaty se liší od všech předešlých. Na startovní pole je připravena cikcak etapa, s mnoha nebezpečnými zákrutami. Tentokrát bude menší prostor na taktizování při volbě trasy.
Jak bude foukat na České námořní rallye? Jak bude foukat na České námořní rallye? Již v neděli startuje mistrovství republiky v chorvatské maríně Kaštela. Počasí posledních dnů je v Chorvatsku divoké, proto jsme se zeptali ředitele závodu Tomáše Stejskala, jak se bude bojovat s případným bouřlivým počasím.
Slovak Sailing Challenge před Českou námořní rallye Slovak Sailing Challenge před Českou námořní rallye Říjen se stává pro české a slovenské závodní jachtaře mimořádně atraktivním měsícem. Již po 28. se pojede Česká námořní rallye, která naváže na novou slovenskou regatu Slovak Sailing Challenge, která bude startovat na stejném místě a na stejných jachtách Salona 46 a First 45.
Druhá etapa Velikonočky je tady Druhá etapa Velikonočky je tady Druhá etapa Velikonoční regaty se liší od všech předešlých. Na startovní pole je připravena cikcak etapa, s mnoha nebezpečnými zákrutami. Tentokrát bude menší prostor na taktizování při volbě trasy.