Zavřený v černé díře
Alex Thomson se rozhodl, že se na 80 dnů zavře do černé díry, která sebou hází, mlátí, naráží a je hlučná jak startující tryskáč. Popluje kolem světa s pohledem upřeným na monitory. Bez přímé vazby na okolí? Zatím to tak vypadá.
Tým Hugo Boss přesunul ovládání jachty z kokpitu do podpalubí. Tím snížil těžiště jachty, zvýšil výkon a zmenšil odpor vzduchu, který už dnes také není, vzhledem k rychlostem lodí, zanedbatelný. Jestli to bude fungovat, to uvidíme.
Už v minulých letech trávili závodníci za kormidly svých jachet IMOCA jen minimum času. Možná 10 %´, více ne. Stále ale měli možnost pobýt v částečně otevřeném kokpitu, být na vzduchu, podívat se ven, kam jachta pluje.
Na nové Hugo Boss to bude těžší. Kokpit tam vlastně není, vše se děje v podpalubí. Závodník sice není vystaven nepříznivým povětrnostním vlivům, ale zase na něj bude působit černota hlučné krabice, ve které bude uzavřen. Nebude to jednoduché. Uvidíme v budoucnu, jestli jde o správnou cestu, nebo jenb končící pěšinu, ze které je třeba se vrátit zpět.
2939
Související články
Milan Koláček, proč Class40?
Milan Koláček, proč Class40?
Offshore jachtař Milan Koláček startuje letos v třídě Class40. Vrcholem bude na podzim závod přes Atlantik známý jako Transat Jacqus Vabre. Co je Class40 a jaká je jachta, na které bude závodit?
Jen další krásná studie, nebo to máme brát vážně?
Jen další krásná studie, nebo to máme brát vážně?
Metis 45. Plně foilující pětačtyřicítka, která by měla mít rychlostní potenciál jachet IMOCA a byla by vyráběná sériově. Je to jen další hezký obrázek, který má k realizaci tak daleko, jako Rusko k demokracii, nebo je možné, že se tato mašina brzy objeví na vodě?
Rozhovor Lucie Výborné s Milanem Koláčkem
Rozhovor Lucie Výborné s Milanem Koláčkem
V pořadu Host Lucie Výborné byl Milan Koláček. Poslechněte si zajímavý půlhodinový rozhovor o sólovém a shorthanded jachtingu, o začátcích v Classe Mini, na Figaru, Class 40, v královské třídě IMOCA.