Zavřený v černé díře
Alex Thomson se rozhodl, že se na 80 dnů zavře do černé díry, která sebou hází, mlátí, naráží a je hlučná jak startující tryskáč. Popluje kolem světa s pohledem upřeným na monitory. Bez přímé vazby na okolí? Zatím to tak vypadá.
Tým Hugo Boss přesunul ovládání jachty z kokpitu do podpalubí. Tím snížil těžiště jachty, zvýšil výkon a zmenšil odpor vzduchu, který už dnes také není, vzhledem k rychlostem lodí, zanedbatelný. Jestli to bude fungovat, to uvidíme.
Už v minulých letech trávili závodníci za kormidly svých jachet IMOCA jen minimum času. Možná 10 %´, více ne. Stále ale měli možnost pobýt v částečně otevřeném kokpitu, být na vzduchu, podívat se ven, kam jachta pluje.
Na nové Hugo Boss to bude těžší. Kokpit tam vlastně není, vše se děje v podpalubí. Závodník sice není vystaven nepříznivým povětrnostním vlivům, ale zase na něj bude působit černota hlučné krabice, ve které bude uzavřen. Nebude to jednoduché. Uvidíme v budoucnu, jestli jde o správnou cestu, nebo jenb končící pěšinu, ze které je třeba se vrátit zpět.
3051
Související články
The Ocean Race Europe začal kolizí
The Ocean Race Europe začal kolizí
O víkendu začal v Kielu The Ocean Race Europe. Začal ve velkém stylu. Dvě minuty po startu byly dvě lodě ze hry.
Proč sledovat Rolex Fastnet Race
Proč sledovat Rolex Fastnet Race
Zítra startuje známý offshore závod Rolex Fastnet Race. Kromě toho, že jsou na startu i naši, je zde dost dalších důvodů, proč závod sledovat. Start bude zítra vysílán na Youtube.
Milan Koláček, proč Class40?
Milan Koláček, proč Class40?
Offshore jachtař Milan Koláček startuje letos v třídě Class40. Vrcholem bude na podzim závod přes Atlantik známý jako Transat Jacqus Vabre. Co je Class40 a jaká je jachta, na které bude závodit?