Zatím dobře...
Tak by se dal střízlivě shrnout dosavadní průběh Rolex Middle Sea Race pro Hebe V. Zatím skvěle! To by ale více vystihovalo výkon týmu, který bojuje o bednu.
Nová a nevyzkoušená jachta M37, na které tým jede, je optimalizovaná pro handicap ORC, ve kterém se většinou ve Středomoří závodí. Jde o jachtu, která je vyladěna do 20 uzlů větru.
Na Rolex Middle Sea Race se závodí ve dvou handicapech. Tím hlavním je IRC. Ten určuje celkového vítěze. Druhým do party, který má srovnat rozdíly mezi jachtami, je ORC.
V celkovém pořadí podle IRC proplula Hebe V kolem Stromboli na vynikajícím 18. místě. Výborné, vezmeme-li v úvahu, že IRC není tím správným šálkem kávy pro tuto jachtu. V ORC je situace ještě výrazně lepší. Hebe V byla u Stromboli na 4. místě!
To jsou fantastické výsledky! Cesta do cíle je ale ještě dlouhá. Mnoho se dá získat, ale ještě více ztratit. K určité ztrátě mohlo dojít již v noci severně od Stromboli, kdy Hebe V vybočila z jinak přímočarého kurzu. Zatím nevíme, proč k tomu došlo. Jestli byla na vině absence větru, nebo technické problémy.
Nyní Hebe V směřuje na západ Sicílie k ostrovu Favignana. Pluje ostrým kurzem proti silnému větru, který podle předpovědi přesahuje 30 uzlů. Výška vln by se měla pohybovat do 4 metrů. To je tvrdá zkouška jak pro síly týmu vedeného Milanem Koláčkem, tak i pro loď samotnou, která je nová a neprověřená.
Co Hebe V čeká dále?
Nyní má Hebe za sebou poslední ostrov souostroví Lipari, kterým je Alicudi. Před sebou přibližně 100 mil k ostrovu Favignana, kde se bude stáčet na zaďák.
Vítr by se měl již během dnešního dopoledne pomalu stáčet k severu. To by znamenalo zvýšení rychlosti, která se nyní pohybuje kolem 6,7 uzlu. Dá se předpokládat, že u Favignany bude náš tým kolem 2200 hodiny. Tam uvidíme, jak si severně od Sicílie vedl.
Pak bude následovat dlouhý zaďák až k ostrovu Lampedusa. Jak dobře víme všichni, kdo sledujeme kariéru Milana Koláčka, zaďák je tím, co Milan zvládá bravurně. Uvidíme, jestli se zde podaří pořadí vylepšit.
To jsou optimistické varianty. V současné chvíli je Hebe nedaleko Lipar. Důležité je, aby vydržel materiál a aby nedošlo k nějaké chybě. Podmínky jsou drsné a mnohé jachty již řeší vážné technické problémy.
Z ostatních našich týmů je Cassiopeia-Gumotex v ORC na 54. místě, slovenská Lucia X je 50.
Kdo odstoupil?
Ze 104 startujících jachet je už nejméně 19 ze hry. Mezi nimi je i naše Prague Weekends.
3725
Související články
Koláček s Brasseurem se poprali s těžkými vahami (1. díl)
Koláček s Brasseurem se poprali s těžkými vahami (1. díl)
Milan Koláček s Pierrem Brasseurem skončili v transatlantickém závodě Transat Cafe L´Or na vynikajícím 8. místě s minimálním rozpočtem a přípravou. Porazili i dva vítěze Vendéé Globe. Pojďme se podívat, proti jakým šajbám offshore jachtingu se postavili.c
Osmé místo pro Koláčka s Brasseurem
Osmé místo pro Koláčka s Brasseurem
Podle mých neoficiálních propočtů (jsou to složité výpočty, ta šedesátková soustava) skončilo duo Milan Koláček a Pierre Brasseur na 8. místě v doublehanded závodu přes Atlantik Transat Cafe L´Or. Mimořádný úspěch!
Bude to osmička, devítka?
Bude to osmička, devítka?
Koláčkovi s Brasseurem zbývá do cíle závodu přes Atlantik 19 mil. A mohlo by to být osmé, nebo deváté místo celkově v součtu s první částí. Ze 42 startujících. Ohromný úspěch našeho týmu.