Záchrana vraku pozastavena, zemřel potápěč
Vyzvednutí vraku megajachty Bayesian bylo pozastaveno. Při odstraňování takeláže zemřel devětatřicetiletý potápěč. Primární je vyšetření příčin smrti holandského profesionála.
Nedaleko sicilského Palerma probíhají práce na vyzvednutí vraku 56 metrů dlouhé megajachty Bayesian. Jachta se potopila v bouři v srpnu minulého roku. Práce na vyzvednutí vraku provádí konsorcium holandských firem.
Ke smrti potápěče zaměstnaného u firmy Hebo Maritiemservice došlo v pátek. Zatím není jasná přesná příčina smrti. Profesionální potápěč se v okamžiku nehody podílel na odstraňování takeláže z vraku, respektive měl na starosti odřezávání ráhna. Podle neoficiálních zdrojů byl zasažen uvolněným kusem kovu.
Odstranění takeláže je základním předpokladem úspěšného vyzvednutí vraku. Práce ale probíhají v hloubce 50 metrů. Stěžeň megajachty byl vysoký 75 metrů. Masivní ráhno bylo delší než 20 metrů, uvnitř byl rolovací systém. Je možné předpokládat, že hmotnost samotného ráhna se počítala na tuny. Práce na odstranění takeláže tak jsou extrémně riskantní a ukázalo se to v pátek, kdy se z rutinního ponoru (pro profesionála) stala tragédie.
Megajachta Bayesian si na své konto připsala již osmou oběť. To se ji zatím nepodařilo vyzvednout na hladinu...
892
Související články
Konec rekordního pokusu, Sodebo nemá kormidlo
Konec rekordního pokusu, Sodebo nemá kormidlo
V Jižním oceánu, až daleko na jihu téměř v oblasti plovoucího ledu končí rekordní pokus v plavbě kolem světa trimaranu Sodebo Ultim. Thomas Coville se svými muži přišel o kormidlo na centrálním trupu. V další plavbě Jižním oceánem není možné pokračovat.
Ulomený foil
Ulomený foil
Druhý ve Vendée Globe Sebastien Simon přišel o foil na pravoboku. To je velká rána pro držitele čtyřiadvacetihodinového rekordu. Znamená to rychlostní ztrátu kolem 30 %.
Čtyři měsíce a stále pluje
Čtyři měsíce a stále pluje
9. července se nejrychlejší Class 40 Acrobatica srazila na severním Atlantiku s liberijským tankerem Silver Ray. Vrak závodní lodě stále pluje.