Záchrana v ledové bouři v Jižním oceánu
V bouři ve větru o rychlosti 90 uzlů upadl kýl jachtě Tonyho Bullimora a jachta se překlopila. Zachráněn byl za 4 dny ve chvíli, kdy si všichni mysleli, že je mrtvý. Druhým zachráněným v nouzi byl Raphaël Dinelli. Jeden z mimořádných příběhů světového offshore jachtingu. Tedy... Vlastně příběhy dva.
Třetí ročník Vendée Globe byl extrémní. V Jižním oceánu se přes startovní pole přehnala silná bouře. Loď Raphaëla Dinelliho se začala v bouři potápět. Dinelli se dočkal záchrany na poslední chvíli stojící na palubě. Zachránil ho jiný závodník Pete Goss. Později byl vyzvednut vrtulníkem z fregaty australského námořnictva.
Druhým mužem, kterého australská fregata zachránila, byl Tony Bullimore. Jeho jachtě upadl kýl a překlopila se. Bullimore čtyři dny přežíval ve vzduchové kapse. Bez jídla, v ledovém chladu. Nikdo nevěřil, že je naživu. Zbytek příběhu najdete ve videu, ve kterém vše popisuje fotograf Bill Hatto, který se záchrany zúčastnil.
178
Související články
Jak vypadá záchrana vraku závodní jachty
Jak vypadá záchrana vraku závodní jachty
Nákladní loď a plachetnice se srazí a plachetnice je rozlomena vejpůl. Je třeba vrak odstranit. Jak taková záchrana probíhá? Svědectví z první ruky.
Milan Koláček, proč Class40?
Milan Koláček, proč Class40?
Offshore jachtař Milan Koláček startuje letos v třídě Class40. Vrcholem bude na podzim závod přes Atlantik známý jako Transat Jacqus Vabre. Co je Class40 a jaká je jachta, na které bude závodit?
Kolik stojí IMOCA a kolik by stál opravdový let
Kolik stojí IMOCA a kolik by stál opravdový let
Foilující jachty IMOCA dokážou oblétnout svět pod 65 dnů. A to táhnou stále záď ve vodě. Proč nepovolí foil i na kormidle, aby vzlétly docela? Kolik by to stálo.