Z Marseille do Kartága za 14 hodin
455 mil od sebe dělí francouzské Marseille a tuniské Kartágo. Čtyři dny běžné plavby, tři dny, když to dobře jede. V neděli padl na této trati nový rekord. Má hodnotu 13 hodin a 55 minut.
Novým držitelem rekordu je trimaran SVR Lazartigue vedený Francoisem Gabartem. Posádka čítala další 4 muže.
Původní rekord držel Banque Populaire V časem 14 hodin a 20 minut. Tenkrát vedl trimaran Pascal Bidegorry a na palubě bylo dalších 11 mužů. Bidegorry stál i nyní po boku Gabarta .
Gabart se chtěl pokusit o překonání rekordu již loni. Bylo z toho měsíční čekání na Godota. Čekalo se na vítr, který nepřišel. Tentokrát rekord nebyl v plánu. Trimaran SVR Lazartigue byl na promo plavbě v západním Středomoří. Byl v Janově a další zastávkou měl být sever Afriky. V té chvíli se ukázalo, že předpověď na neděli je ideální pro překonání rekordu. Z Janova do Marseille to byl jen skok. Pro trimarany Ultime je vlastně vše ve Středomoří jen skok.
Rychlá příprava posádky, přesun do Marseille na start a za necelých 14 hodin v mistrálu další zastávka Tunis. Průměrná rychlost 33,7 uzlu.
Gabart je přihlášen na start letošního ročníku Route du Rhum, sólového závodu přes Atlantik. Měl by patřit k favoritům. Měl by, ale také nemusí. Nemusí se dostat ani na start. Jeho trimaran zatím není certifikován třídou Ultime. Zdá se, že některá řešení na palubě zcela zakrytovaného trimaranu, neodpovídají regulím třídy. Boj o získání certifikátu může být nakonec více politikou, než čím jiným.
1017
Související články
50 dnů kolem světa
50 dnů kolem světa
Charles Caudrelier obeplul svět sólo za 50 dnů, 19 hodin a 7 minut a stal se prvním vítězem závodu kolem světa Arkea Ultim Challenge. Jen dva sóloví jachtaři dokázali obeplout svět rychleji. Držitel rekordu Francois Gabart za 42 dnů, 16 hodin a 40 minut a Thomas Coville za 49 dnů, 3 hodiny a 7 minut.
Schovat se před bouří je správné řešení
Schovat se před bouří je správné řešení
Pokud mohu snížit riziko pro loď a posádku na minimum, udělám to. Není-li to nezbytné, neriskuji. Skvělým příkladem je současné dění v závodu kolem světa Arkea Ultim Challenge.
Všechno je možné…
Všechno je možné…
Armel Le Cléac´h má za sebou zastávku v Riu s výměnou dvojice kormidel. Na čele Arkea Ultim Challenge se pomalu posouvá vpřed Charles Caudrelier. Jeho trimaran je velmi unavený. Druhé místo patří strhanému Thomasu Covillovi.