WHY200, další revoluce v režii Wally
Loděnice Wally šla od chvíle svého vzniku po nevyšlapaných chodnících a přicházela s neotřelými designy svých lodí, ať již se jednalo o plachetnice, nebo o motorové jachty. Poslední novinka se jmenuje WHY200.
Originální uspořádání jachty je rozloženo na 3 palubách. Díky tomu se loděnici podařilo získat o plných 50 % více objemu a o 60 % více prostoru na hlavní palubě, než je na stejně dlouhých jachtách běžné.
Při stavbě trupu je použito maximum karbonu. Hlavním lákadlem je majitelské apartmá v přídi, které nabízí k přídi hledící lůžko s výhledem v rozsahu 180°. To je naprostá rarita. V přední části spodní paluby je prostor pro 3 – 4 kajuty pro hosty. Tříkajutové uspořádání dává prostor pro velké VIP apartmá se sofá a dvojicí toalet s koupelnou.
Při zakotvení jachty se na zádi otvírají boky a vzniká rozměrný beach club. Sklopné boky slouží zároveň jako kryty garáží, jedna je určena na 4 m dlouhý pomocný člun, druhá na jiné hračky.
Grafika Wally
Pohled z majitelské kajuty.
Jedním z důvodů, proč se podařilo loděnici získat v podpalubí tolik prostoru, je použití čtveřice motorů Volvo Penta IPS, místo dvojice motorů s klasickou hřídelí. Ve standardním uspořádání má jachta 4 x 850 hp IPS1050, možné je výkon zvýšit až na 1000 hp IPS1350. Se základní motorizací je jachta schopná dosáhnout rychlosti 20 uzlů, s výkonnějšími motory 23 uzlů. Cestovní rychlostí 17 uzlů upluje s plnými tanky 410 mil, při rychlosti 10 uzlů jen na dva motory potom 1000 mil.
První dvě jachty již jsou ve výstavbě a měly by být k dispozici v září před známým veletrhem v Cannes.
Parametry
Délka
|
27,05 m
|
Šířka
|
7,66 m
|
Ponor
|
2,00 m
|
Výtlak
|
199 tun
|
Motory
|
4 x Volvo Penta D13 IPS1050 800 hp
|
Nádrže na palivo
|
12 000 l
|
Max. rychlost
|
20 uzlů
|
Design
|
Wally/Ferretti Group, Laurent Giles NA
|
Design interiéru
|
A.Vallicelli & C.
|
Více
|
zde
|
Grafika: Wally
3920