Vynikající práce severně od Madeiry
V čele Transat Jacques Vabre je Banque Populaire vedený Armelem Le Cléac´h a Sebem Jossem. Armel znovu ukazuje, proč se mu říká Šakal. Čeká na chybu kořisti. Pak útočí!
Včerejšek byl pro lodě třídy Ultim ve znamení překonání hřebenu vysokého tlaku vzduchu. Vedoucí trojice se držela dlouho pohromadě. Východně od Porto Santo se Le Cléac´h s Jossem rozhodli pro strategický posun k západu na návětrné straně Madeiry. V krátkodobém výhledu to znamenalo ztrátu. Ale jen v krátkodobém výhledu.
Vysoký ostrov Madeira za sebou zanechává velmi dlouhý větrný stín, kterému se Banque Populaire vyhnul. Navíc se posun na západ výrazně projeví po halze. Všechny tři vedoucí jachty se budou se stáčením větru v tlakové výši stáčet k západu. A budou muset odhalzovat. V současné chvíli je náskok na druhý Maxi Edmond de Rothschild 9 mil. Udrží-li vedoucí trojice shodné rychlosti, mohl by se po halze náskok natáhnout na 40 mil.
A bavíme-li se o rychlostech… Ve slabém pasátu Ultim trimarany letí rychlostí přes 31 uzel.
Při rychlosti přes třicet je i plavba přes Atlantik jen takovým sprintem.
Polohu lodí najdete zde.
509
Související články
Všechno je možné…
Všechno je možné…
Armel Le Cléac´h má za sebou zastávku v Riu s výměnou dvojice kormidel. Na čele Arkea Ultim Challenge se pomalu posouvá vpřed Charles Caudrelier. Jeho trimaran je velmi unavený. Druhé místo patří strhanému Thomasu Covillovi.
Loick Peyron o důležitosti štěstí
Loick Peyron o důležitosti štěstí
Trojice vedoucích jachet Arkea Ultim Challenge má za sebou mys Horn a hledá cestu na sever Atlantikem. 4700 mil do cíle pro vedoucího Caudreliera. Co o dosavadním průběhu závodu říká hvězda oceánského jachtingu Loick Peyron?
200 mil k mysu Horn
200 mil k mysu Horn
Necelých 7 hodin plavby zbývá Charlesi Caudrelierovi k mysu Horn. Pluje na čele závodu Arkea Ultim Challenge a do cíle zbývá 7000 mil.