Velké vítězství na dosah ruky!
Pavel Roubal s Milanem Koláčkem se blíží do cíle Minifastnetu. Do závodu odstartovalo 57 týmů, z toho 47 v kategorii Serie. A první z nich je náš tým na lodi Pogo Dancer. Bude to poprvé, co se naši jachtaři v tomto závodě postaví na stupně vítězů a samozřejmě také první zlato.
Pavel s Milanem mají před sebou posledních 28 mil a vítr by měl být podle předpovědi stálý. Bude slábnout v zátoce před Douarnenez, ale foukat by měl pořád. To znamená, že by nemělo dojít k žádným dramatům. Naši vedou v této chvíli o 5 mil a svůj náskok s každou čtvrthodinou zvyšují. Dokonce se dotahují i na druhou jachtu v kategorii Proto. Je otázkou, jestli se kdy v historii závodu stalo, že by na druhém či třetím místě celkově doplula sériová jachta.
Rozdíl Serie a Proto
Jachty třídy Serie jsou, jak již název napovídá, sériově vyráběné. Materiálem je skelný laminát, stěžeň je hliníkový, stěhy nerezové. Mají ponor 1,60 m, pevný kýl, kratší čelen. Samozřejmě jsou těžší. I tak ale jde o nadupané speciály, pro které není 20 uzlů nepřekonatelná hranice.
V kategorii Proto najdeme karbonové závodní speciály vyráběné na zakázku. Mají naklápěcí kýly (někdy i mírně natáčecí a v naklopení zasouvané hlouběji pod hladinu), daggerboardy, výklopná kormidla, karbonové stěžně, které se mohou naklápět a natáčet, stěhy z PBO, ponor 2,00 m, delší čeleny, větší plochu plachet atd. Jsou samozřejmě lehčí a rychlejší.
Minifastnet
Závod Minifastnet je dlouhý 603 míle a je nejdůležitějším doublehanded závodem ve třídě Mini. Náročná je oblast, ve které se závodí. Po startu to jsou složitá místa plná útesů a mělčin se silnými proudy na západě Bretaně. Následuje překřížení vstupu do kanálu La Manche, kde je hustá doprava a častá mlha. Na jihozápadě Anglie přichází znovu souboj s přílivovými proudy.
Pak následuje dlouhý úsek přes Keltské moře k majáku Fastnet. Jde o místo, kde v roce 1979 při Fastnet Race zahynulo v bouři 15 závodníků a 3 zachránci.
Po otočení Fastnetu je na řadě 300 mil surfování na zadní vítr do cíle.
Tvrdá konkurence
Letos se sešla v kategorii Serie nebývale silná konkurence. Je zde Davy Beaudart, který loni kromě Mini Transatu (nedojel) vyhrál v kategorii Proto vše, včetně Minifastnetu. Zkušený Belgičan Jonas Gerckens, vítěz celkového hodnocení kategorie Serie v roce 2012 a druhý 2014. Je zde i vítěz Minifastnetu z roku 2014 Yannick Le Clech, vítěz Mini Transatu z roku 2003 Erwan Tymen, účastnice Barcelona World Race Anna Corbela, či vynikající Figarista Frederic Duthil.
Tedy podtrženo a sečteno. Naše dvojice si jede pro veliké vítězství.
Makejte!!! Je to už jen kousek! To dáte!
Navzdory vyčerpání a nevyspání.
Než byl článek dopsán, zbývá do cíle 23 mil a naši se dotáhli na druhou v kategorii Proto Wild Side. Schází jim na ní 0,2 míle a jsou o 1,5 uzlu rychlejší.
Polohu lodí najdete zde.
4483
Související články
12. místo, kvalifikace na Transat Café l'OR splněna
12. místo, kvalifikace na Transat Café l'OR splněna
Dnes ráno ve 04:57 projeli v Hortě cílem první etapy závodu Les Sables – Horta Milan Koláček s Pierrem Brasseurem na 12. místě. Za vítězným duem Rosetti/Sericano zaostali jen o 2 hodiny a 47 minut. To hlavní se podařilo.
400 mil za 24 hodin a složitá situace mezi ostrovy
400 mil za 24 hodin a složitá situace mezi ostrovy
Do cíle Les Sables – Horta zbývá Koláčkovi s Brasseurem 188 mil a nyní plují na 10. místě. Blíží se do závětří ostrova Sao Miguel a situace bude složitá.
Zběsilá jízda, naši již devátí (video)
Zběsilá jízda, naši již devátí (video)
Za posledních 24 hodin upluli Koláček s Brasseurem 377 mil. Jen 3 lodě z celého startovního pole byly rychlejší. Nejrychlejší Italové Rosetti a Sericano upluli 383,3 míle.