V Suezu jak na arabském trhu
Na Velkém Hořkém jezeře v Suezu je zadržená dnes nejslavnější kontejnerovka světa Ever Given. Loď, která dokázala poděsit celý svět, když způsobila infarkt jeho hlavní dopravní tepně. Dnes kolem ní probíhá licitování hodné koňských handlířů v Káhiře.
Egypt se rozhodl, že se na majiteli lodi zahojí. Začalo to tím, že loď propustí po zaplacení bolestného ve výši miliardy dolarů. Ouha, první nastřelená cena. Velká část poplatku byla za „poškození dobrého jména kanálu“.
Majitel lodi Shoei Kisen řekl ne.
Celou věc poslal provozovatel kanálu k soudu. K egyptskému soudu. Ten jistě bude mít na právo jasný názor. A hlavně má čas. Na Hořkém jezeru stojí zadržovaná loď se zbožím za bambilión a na soudu si dávají čaj.
Když se situace nehýbala z místa, Suezský kanál povolil. Bude to pod cenou, egyptské děti nebudou mít co jíst, ale dobře, že jste to vy! Půl miliardy. Nebo soud. Ale víš, jak jsou u nás soudy rychlé (pomalé)…
X dnů se nic nedělo.
Nyní přišla nabídka majitele lodě.
150 milionů. Ani o fenik víc.
Ředitel Suezu slyšel nabídku a vypadalo to, že se dá na křižování. Oči mu málem z důlků vypadly. Jedině soud. Egyptský soud!
Dalším krokem je čekání. Obě strany řekly své.
Teď se čeká.
V Suezu běží handlování. Zboží v kontejnerech se vaří na slunci, stárne, ztrácí hodnotu.
Pokud máte na Ever Given nějaký ten kontejner, tak musíte být na prášky. A k tomu se k vám navíc donesla informace, že i vy se budete na vzniklé škodě finančně podílet. Říká se tomu General Average. Je to zákon, který pochází už ze starého Řecka. V případě, že je General Average vyhlášen, se o škody dělí spravedlivým dílem i majitelé zboží na lodi.
2783
Související články
Konec rekordního pokusu, Sodebo nemá kormidlo
Konec rekordního pokusu, Sodebo nemá kormidlo
V Jižním oceánu, až daleko na jihu téměř v oblasti plovoucího ledu končí rekordní pokus v plavbě kolem světa trimaranu Sodebo Ultim. Thomas Coville se svými muži přišel o kormidlo na centrálním trupu. V další plavbě Jižním oceánem není možné pokračovat.
Ulomený foil
Ulomený foil
Druhý ve Vendée Globe Sebastien Simon přišel o foil na pravoboku. To je velká rána pro držitele čtyřiadvacetihodinového rekordu. Znamená to rychlostní ztrátu kolem 30 %.
Čtyři měsíce a stále pluje
Čtyři měsíce a stále pluje
9. července se nejrychlejší Class 40 Acrobatica srazila na severním Atlantiku s liberijským tankerem Silver Ray. Vrak závodní lodě stále pluje.