Už se řeže...
Úkol zněl jasně. Rozřezat 200 metrů dlouhou a 35 metrů širokou nákladní loď na převoz automobilů na 8 kusů. Snadno se to řekne, ale na flexu to není. Na řadu přišla těžká mechanizace, plovoucí jeřáb a pořádný řetěz.
MS Golden Ray se převrátila a najela na mělčinu v USA v St. Simonis Sound v Georgii. Na palubě bylo naloženo více než 4000 osobních automobilů. Stalo se tak v září 2019.
St. Simons Sound Incident
Řezání trupu.
Vrak lodi je pomalu rozřezáván na kusy. Po dlouhých přípravách se podařilo začít s řezáním nyní, v posledních dnech. Systém řezání je podobný, jako krájení knedlíku nití. Jeřábová loď VB-10,000 natáhne přes kladky řetěz a tím je protahováno tam a zase zpět. Silou větší, než je síla býčí. Řetěz se zařezává do trupu a drtí a řeže vše, co má v cestě. Trup, nástavbu, kýl a dokonce i tisíce automobilů které zůstaly uvnitř.
Podívejte se na několik fotografií z řezání vraku. Je těžko představitelné, že obyčejný řetěz dokáže takto rozříznout ohromnou nákladní loď. Ani řetěz ale nepřežije vše. Poprvé se přetrhl 25 hodin po začátku řezání...
4196
Související články
Jak se opravuje díra v trupu
Jak se opravuje díra v trupu
Na startu The Ocean Race Europe Allagrande Mapei rozpárala outriggerem trup Holcim-PRB jak otvírákem. Díra v trupu jak dveře do kamionu. Jak se taková škoda opravuje nám řeklsólový jachtař a lodní stavitel Milan Koláček.
Jak vypadá záchrana vraku závodní jachty
Jak vypadá záchrana vraku závodní jachty
Nákladní loď a plachetnice se srazí a plachetnice je rozlomena vejpůl. Je třeba vrak odstranit. Jak taková záchrana probíhá? Svědectví z první ruky.
Konec rekordního pokusu, Sodebo nemá kormidlo
Konec rekordního pokusu, Sodebo nemá kormidlo
V Jižním oceánu, až daleko na jihu téměř v oblasti plovoucího ledu končí rekordní pokus v plavbě kolem světa trimaranu Sodebo Ultim. Thomas Coville se svými muži přišel o kormidlo na centrálním trupu. V další plavbě Jižním oceánem není možné pokračovat.