Ulomený kýl příčinou fatální nehody
Při belgické regatě zahynuli nejméně dva holandští jachtaři. Na vině byl ulomený kýl jachty.
Nehody, ke kterým na moři dochází, mohou být pro ostatní poučením. Platí to dvojnásob pro ty s tragickým koncem.
Brzy znovu zveřejníme výsledky šetření nehody jachty Cheeki Rafiki. Ulomený kýl byl příčinou smrti čtyř britských jachtařů. Osudné se jim stalo poškození kýlu v důsledku najetí na mělčinu, ke kterému došlo dlouho před osudnou nehodou. Šetření ukázalo, jak málo pozornosti se věnuje kontrole upevnění kýlu po nehodě, jejíž důsledky se mohou projevit až mnohem později.
Co stojí za nehodou holandské jachty, není zatím známo, probíhá její šetření. Při nehodě zemřel majitel jachty a lodní designér v jedné osobě Frans Maas a jeho přítel Freddy Franssens. Jedna osoba je stále nezvěstná…
Zbylé tři členy posádky našla na trupu překlopené jachty kolem projíždějící loď. Všichni tři byli podchlazení a byli převezeni do nemocnice.
K nehod došlo při regatě Genisol Light Vessel Race, která startuje z Ostende. Během závodu vál vítr o rychlosti 22 – 27 uzlů, s nárazy 32 uzlů. Výška vln byla 2 metry. Z lodi nebylo odesláno nouzové volání.
Na hlubší poučení z této nehody je zatím brzy. Je třeba počkat na výsledky šetření. Jen podle toho, k čemu došlo, je jasné, že pokud byl na palubě záchranný ostrůvek v některém z úložných prostorů na zádi, bylo vyloučené, že by se ho podařilo vytáhnout.
5284
Související články
Konec rekordního pokusu, Sodebo nemá kormidlo
Konec rekordního pokusu, Sodebo nemá kormidlo
V Jižním oceánu, až daleko na jihu téměř v oblasti plovoucího ledu končí rekordní pokus v plavbě kolem světa trimaranu Sodebo Ultim. Thomas Coville se svými muži přišel o kormidlo na centrálním trupu. V další plavbě Jižním oceánem není možné pokračovat.
Ulomený foil
Ulomený foil
Druhý ve Vendée Globe Sebastien Simon přišel o foil na pravoboku. To je velká rána pro držitele čtyřiadvacetihodinového rekordu. Znamená to rychlostní ztrátu kolem 30 %.
Čtyři měsíce a stále pluje
Čtyři měsíce a stále pluje
9. července se nejrychlejší Class 40 Acrobatica srazila na severním Atlantiku s liberijským tankerem Silver Ray. Vrak závodní lodě stále pluje.