Trochu drahá Luka
Na jaře jsme psali o hezkém malém přístavu Luka na Dugim otoku. Došlo ke změnám, o kterých je dobré vědět, než se tam vydáte.
Luka je hezká zátoka s malou vesničkou cca uprostřed Dugiho otoku. V malém přístavu je jedno až dvě místa pro stání bokem a cca 10 mooringů s elektřinou a vodou. Psali jsme, že je možné u přístavu také kotvit.
Aktualizace stavu
Přístav je v Luce stále, ale nábřeží je upravené - nově vybetonovavané. Hloubka u nábřeží je zřejmě stále stejná, tedy něco málo přes 2 metry. Chce to opatrnost a s plachetnicemi nebrat místa dále uvnitř přístavu.
S novým molem dorazil i nový výběřčí. Tedy nová výběrčí. A Lučka kapetanija v Zadaru nastavila ostré ceny. Za metr délky jachty 34 kun. 13 metrů dlouhá jachta 442 kuny. To je velmi solidní cena vzhledem k tomu, že nábřeží se stále noří do prachu stavby..
Výběrčí (myslím TA výběrčí) také nerada vidí kotvení před přístavem. Zákon v Chorvatsku zakazuje kotvení ve vzdálenosti menší než 200 metrů od hranice koncese (alespoň myslím, že je tomu tak). Kotvit se ale dá dále na sever od přístavu. Ideálně cca půl míle na sever v místě, kde je zřícenina domku.
Foto Lodní noviny
To nejhezčí z Luky...
Nová krása
Když už se v Luce stavělo, neomezily se změny jen na nábřeží. Vesnici něco chybělo. Nějaká maličkost, něco jako třešnička na dortu.
Démant, který dotvoří korunu se podařilo najít. Vydejte se kolem přístavu, u kontejnerů zahněte vpravo, ucítíte chcíplou kočku (ale to sem nepatří) a dorazíte k bělostné fontáně.
Nádhera!
Tři patra jako svatební dort. Nahoře trubka, z ní vítr unáší bublající vodu po okolí. Kolem fontány sloupky z odpadních trubek vyplněných betonem a masivní lano uprostřed spojené. Velká nádhera! Dokonalý prvek.
Budete-li pokračovat až za nádheru, narazíte na konobu Šupina. Nečekejte zázraky, ale najíte se zde a obsluha je příjemná.
Hledáte-li klid, Luka za to stojí. Jediným negativem je vysoká cena stání.
4455
Související články
Rozhodnutí postavené na hlavu
Rozhodnutí postavené na hlavu
World Sailing vybral loď pro první Offshore World Championship. Navzdory tomu, že nejlepší offshore třídou v délce 10 m je dlouhodobě Figaro, World Sailing vybral z tohoto pohledu kuriózní L30.
Kolik stojí kolos?
Kolik stojí kolos?
Mezi závodními offshore jachtami jsou nejrychlejší třicetimetrové trimarany Ultime těmi nejdražšími kolosy. Jsou rychlé, dokonalé, fascinující. Kolik takové lodě stojí?