To nevypadá dobře...
11th Hour Racing řeší jeden problém za druhým. Po prasklinách v kormidlech je to nyní hlavní plachta. Je roztržená pod prvním refem a vypadá to na škodu definitivní.
Pro 11th Hour Racing to nevypadá se třetí etapou The Ocean Race dobře. Hlavní plachta je roztržena u předního lemu u spíry pod prvním refem. Jedná se o strukturální část plachty, kterou bude jen velmi těžko možné opravit.
Celá plachta je nepoužitelná, stejně tak jako není možné použít první ref. Až druhý ref je použitelný. Zde v Jižním oceánu to nemusí znamenat takovou ztrátu, ale ke konci etapy v Atlantiku bude celá plachta velmi výrazně chybět. Pro tým, který je na druhém místě celkového pořadí jen bod před třetím týmem Malizia a dva body před Biotherm, je to nepříjemná situace.
V současné chvíli pluje na čele Holcim – PRB, na druhém místě Malizia a třetí Biotherm. Jachty halzují k východu podél hranice Ice Exclusion Zone. Náskok vedoucí Holcim – PRB se smrsknul jen na 76 mil.
Polohu lodí najdete zde.
623
Související články
Bezvětří, rekord, bezvětří
Bezvětří, rekord, bezvětří
Letošní Vendée Globe je zatím zajímavá, ale pomalá (až na již druhý 24h rekord). Místo pasátu 3 dny bez větru, následoval krátký pasát a dnes už rovníkové tišiny. Rekord na rovník Alexe Thomsona z roku 2016 má hodnotu 9 dnů a 7 hodin. Dnes je to už přes 10 dnů a na rovník téměř 400 mil.
Jak opravit neopravitelné
Jak opravit neopravitelné
Louis Burton je bojovník. To se o něm ví. Tentokrát se ale pouští do něčeho, co je z laického pohledu nemožné. Jen si to představte, loď se vám láme v půlce, vy to opravíte jako zlomenou nohu od stolu a pokračujete v závodě kolem světa. A nejste přitom před cílem. Jen nedlouho po startu...
Nico Lunven první a obtížná rozhodnutí na dohled
Nico Lunven první a obtížná rozhodnutí na dohled
Změna ve vedení Vendée Globe. Do čela se dostal Nico Lunven, který byl před 50 hodinami předposlední. Startovní pole má za zády níži a před sebou složitou cestu do pasátu. Obtížné chvíle, kdy bude snadné ztratit.