Tišiny…
Víkend byl pro flotilu The Ocean Race ve znamení tišin. Bezvětří a vedro v lodích s uzavřeným kokpitem. Lepkavé vedro na rovníku, které vyžaduje příliš mnoho akcí, než aby byl čas na odpočinek.
Oblast, kde se stýká pasát severní a jižní polokoule, je místem, kde se vítr vytrácí. Vedro, vlhko a monitorování každé minimální změny. Kdo se dostane první na druhou stranu, zamává stále ještě se trápícím sousedům a může získat velký náskok. Proto je třeba využít každého závanu větru, proto je třeba být kdykoli připraven na výměnu plachet.
Všichni dobře vědí, že čím západněji poplují, tím budou tišiny užší. Tolik na straně plusů. Mínusem pak je horší směr větru pod rovníkem, plavba na ostřejší vítr. Je třeba najít kompromis. Čtveřice jachet je nyní srovnaná na 2°severní šířky. Nejdále na východ je Guyot environnememt, 75 mil západně Biotherm, dalších 25 mil Holcim – PRB a o 50 mil dále na západ 11th Hour Racing. Nejdále na západ je Malizia. Masivní jachtě nesvědčí slabý vítr.
Co je z pohledu meteorologického zajímavé, že již 2 dny je na tom nejlépe Guyot, který pluje nejdále na východ. Dohnal ztrátu, dostal se do čela, a hlavně stále drží rychlost. Navzdory teorii. Již brzy by mělo být jasné, kdo vyjde z této dílčí bitvy jako vítěz.
Polohu lodí najdete zde.
237
Související články
Restart 3000 mil od Hornu
Restart 3000 mil od Hornu
Počasí si někdy hraje s jachtaři divoké hry. Jednou jsi vpředu a stále chytáš výhody, které ostatním unikají. Získáváš stále více. A jindy hází klacky pod nohy. Vniveč přichází všechna dřívější snahy. To je případ The Ocean Race. Na začátku nejdelší etapy v historii závodu šla do vedení Holcim – PRB a získala během chvíle náskok skoro 600 mil. Pak se ale situace obrátila a vedoucí jachta začala ztrácet. Až k restartu na začátku víkendu.
To nevypadá dobře...
To nevypadá dobře...
11th Hour Racing řeší jeden problém za druhým. Po prasklinách v kormidlech je to nyní hlavní plachta. Je roztržená pod prvním refem a vypadá to na škodu definitivní.
Víkend plný rekordů
Víkend plný rekordů
Během víkendu se několikrát posunul rekord v počtu uplutých mil za 24 hodin pro třídu IMOCA. Z 539 mil na 595. Při rekordu 60 stop dlouhá jednotrupá jachta Holcim – PRB plula průměrnou rychlostí 24,8 uzlu. Rekord nyní bude čekat na schválení.