Tip na zátoku ke koupání a kotvení
Zátoka Rasoha leží jen 1,7 míle východně od mysu Lovište. V zadní části, kde je dobrá hloubka na kotvení, je zátoka úzká a je třeba se vyvázat na břeh.
Dno je na většině míst porostlé travou Posidonia. Kotva na takovém místě nedrží, a navíc by se v ní nemělo kotvit. Přesto je možné zde bezpečně a k přírodě šetrně zakotvit.
Cca 60 m od břehu (místo je vyznačeno na obrázku) je na dně písečný flek dlouhý cca 20 m, ve kterém je možné bezpečně zakotvit. Hloubka v místě písečného dna je kolem 6 m. Záď jachty vyvážete v místě, které je vyznačeno na obrázku.
Voda v zátoce je průzračná, podvodní život na chorvatské poměry překvapivě bohatý. Koupání pro děti i dospělé. Stání v zátoce je za převažujícího letního maestralu bezpečné. Na mořském dně sice najdete zbytky lidské činnosti, které sem přineslo moře nejspíše z Neretvy, ale to je dnes už v podstatě běžný pokryv mořského dna. Bohužel. Plastový odpad jsme si vytvořili, proto nás všude provází.
Zátoka Rasoha je vhodná jak na odpolední koupání, tak i na celonoční stání. Samozřejmě v případě, že počasí dá kotvení v zátoce zelenou.
5487
Související články
Jak bude foukat na České námořní rallye?
Jak bude foukat na České námořní rallye?
Již v neděli startuje mistrovství republiky v chorvatské maríně Kaštela. Počasí posledních dnů je v Chorvatsku divoké, proto jsme se zeptali ředitele závodu Tomáše Stejskala, jak se bude bojovat s případným bouřlivým počasím.
Slovak Sailing Challenge před Českou námořní rallye
Slovak Sailing Challenge před Českou námořní rallye
Říjen se stává pro české a slovenské závodní jachtaře mimořádně atraktivním měsícem. Již po 28. se pojede Česká námořní rallye, která naváže na novou slovenskou regatu Slovak Sailing Challenge, která bude startovat na stejném místě a na stejných jachtách Salona 46 a First 45.
Druhá etapa Velikonočky je tady
Druhá etapa Velikonočky je tady
Druhá etapa Velikonoční regaty se liší od všech předešlých. Na startovní pole je připravena cikcak etapa, s mnoha nebezpečnými zákrutami. Tentokrát bude menší prostor na taktizování při volbě trasy.