Thomas Ruyant v nebezpečí, loď se láme
150 mil zbývá Thomasu Ruyantovi do bezpečí. Je to kousek, ale jeho loď se rozpadá. Kdykoli se může rozlomit. A počasí se zhoršuje.
Vendée Globe pro Thomase Ruyanta skončila srážkou s UFO. A začal jiný souboj. Souboj o záchranu své lodi. Thomas ji chce přivést do bezpečí. Zachránit ji. Ale počasí se zhoršuje, blíží se fronta a loď se může kdykoli rozlomit na dvě poloviny. Je zázrak, že ještě drží pohromadě.
Podívejte se na video.
Thomas by mohl požádat o evakuaci z lodi. Novozélandští záchranáři by na něj dosáhli. Ale nechce. Když není schopen dokončit Vendée Globe, rozhodl se, že loď zachrání. Nebo pro záchranu alespoň udělá maximum.
Nouzový signál ještě nevyslal.
Vedení závodu stále monitoruje jeho pozici.
V jakém je loď stavu?
Zpráva od technického ředitele týmu Le Souffle du Nord Laurenta Bourguese:
„Trup na levoboku je prasklý až pod čáru ponoru. Na pravoboku dochází k delaminaci. Paluba praská, rozpadá se. Hrozí nebezpečí, že se celá příď odlomí. Thomas se snaží ucpávat díry v trupu. Loď drží pohromadě jen díky své podélné výztužné struktuře. Kormidlo na pravoboku je stále na místě, ale drží jen silou vůle. Thomas se ho snaží spravit. Je třeba se dostat co nejrychleji do chráněných vod na jihu Nového Zélandu. Zítra ráno vítr výrazně přidá.“
Co se stalo?
„Byla to hrozná rána. Jako autonehoda. Loď se na místě zastavila,“ říká Thomas Ruyant.
Do čeho jachta Le Souffle du Nord vrazila, není jasné. Thomas Ruyant se v době nehody pohyboval na 8. místě.
Polohu lodi najdete zde.
4261
Související články
První ze hry, vážné problémy a pasát, který není
První ze hry, vážné problémy a pasát, který není
Maxime Sorel skončil v letošní Vendée Globe. Louis Burton se snaží opravit vážné strukturální praskliny na Bureau Vallée, Jean Le Cam má svoji hlavu. A pasát? Ten je kdovíkde.
Nico Lunven první a obtížná rozhodnutí na dohled
Nico Lunven první a obtížná rozhodnutí na dohled
Změna ve vedení Vendée Globe. Do čela se dostal Nico Lunven, který byl před 50 hodinami předposlední. Startovní pole má za zády níži a před sebou složitou cestu do pasátu. Obtížné chvíle, kdy bude snadné ztratit.
Favorité na čele a odvážné rozhodnutí
Favorité na čele a odvážné rozhodnutí
Druhý den po startu 10. Vendée Globe se na čele formuje skupina favoritů. Za sebou mají první náročnou oblast. U mysu Finisterre vítr sílí až ke 40 uzlům, vysoká pevnina způsobuje poryvy, je zde hustý provoz rybářských lodí a systém rozdělené plavby, který je pro závodníky zakázanou oblastí.