Thomas Ruyant – tým jako ve Formuli 1
Thomas Ruyant je bojovník, který jde neúnavně za svým cílem. Vyhrál Route du Rhum a při poslední Vendée Globe bojoval až do konce o vítězství, i když se nakonec nedostal na stupně vítězů. Nyní přichází s novinkou, která může svět IMOCA změnit.
Tým TR Racing spustil na vodu novou loď IMOCA pro Thomase Ruyanta a zároveň představil další plány. Tým bude mít dvě špičkové lodě a k tomu vlastní moderní týmovou základnou budovanou v Lorientu. V příštích třech sezónách zde bude zaměstnáno až 30 lidí.
Tým společně financují přední společnost v oblasti kybernetické bezpečnosti Advens a globální poradenská společnost Leyton. Vedle Thomase Ruyanta bude v týmu britský nováček ve třídě IMOCA Sam Goodchild.
Minulý týden byla Ruyantova nová loď navržená Antoinem Kochem ve spolupráci s Finot-Conq spuštěna na vodu v Lorientu, kde se zároveň připravuje nová základna. V polovině dubna se Sam Goodchild vrátí z Jižního oceánu. Účastní se The Ocean Race na palubě Holcim-PRB. Pak už ho čeká trénink na Ruyantově bývalé jachtě LinkedOut.
Primárním přáním celého týmu je poskytnout Thomasu Ruyantovi to nejlepší možné zázemí, aby mohl zvítězit v příští Vendée Globe.
Šéf týmu TR Racing Thomas Gaveriaux k tomu řekl: "Je to novinka, protože to tu ještě nebylo. Jsme známí tím, že jdeme vlastní cestou. Třída IMOCA je vysoce konkurenční a stále profesionálnější v rámci každého týmu. proto jsme přišli s dvojící lodí v jediném týmu."
Dvě lodě týmu umožňují optimalizovat vývoj. LinkedOut byla jednou z nejlepších jachet minulé generace. Dvojice skipperů navíc dává možnost vymáčknout z tréninků maximum. A nejde jen o samotnou rychlost, ale také a maximální zatížení a tedy i otestování lodí.
Jednačtyřicetiletý Ruyant se nemůže dočkat, až usedne na svou novou loď. Co se trupu týče, jde o sesterskou loď nové Paprec Arkéa Yoanna Richomma. Nová řešení by měla přispět k udržení vysoké průměrné rychlosti po větru v Jižním oceánu.
"Naším cílem je zvýšit průměrnou rychlost," řekl Ruyant. "Je pravda, že linie trupu a to, co jsme udělali z hlediska designu, je docela radikální a odlišné od posledních lodí, které byly spuštěny na vodu. Ty mají všechny kulatější přídě typu scow. Náš trup má dva stupně, s větší šířkou vpředu nahoře. Je to trochu jako trup motorového člunu. Je tam spousta detailů, není vidět vše. Celý trup je velmi propracovaný a je tam hodně výkonu a velký vývoj ve foilech."
Ruyant připouští, že přechod z úspěšné lodě na novou může mít i úskalí: "Změna lodi a posun vpřed s jiným architektem a konstrukčním týmem s sebou nese určité riziko. Ale zároveň jsem si docela jistý výběrem, který jsme učinili. S Antoinem Kochem jsme diskutovali dva nebo tři roky, hodně jsme spolu pracovali na předchozí lodi a on přinesl své zkušenosti do nové jachty."
Ruyant je rád, že v Goodchildovi bude mít konkurenceschopného týmového kolegu, který by ho mohl porazit na starší lodi. "Jsem rád, že loď přebírá tak dobrý jachtař, protože jsme do jejího vývoje a designu vložili hodně energie," řekl. „Určitě přijdou závody, kde Sam skončí přede mnou, ale hlavním cílem je Vendée Globe. Ostatní závody nám umožní se na Vendée připravit a jisté je, že po překročení startovní čáry bude Sam závodníkem jako každý jiný."
Článek byl připraven podle příspěvku na stránce IMOCA.
484
Související články
Bezvětří, rekord, bezvětří
Bezvětří, rekord, bezvětří
Letošní Vendée Globe je zatím zajímavá, ale pomalá (až na již druhý 24h rekord). Místo pasátu 3 dny bez větru, následoval krátký pasát a dnes už rovníkové tišiny. Rekord na rovník Alexe Thomsona z roku 2016 má hodnotu 9 dnů a 7 hodin. Dnes je to už přes 10 dnů a na rovník téměř 400 mil.
Jak opravit neopravitelné
Jak opravit neopravitelné
Louis Burton je bojovník. To se o něm ví. Tentokrát se ale pouští do něčeho, co je z laického pohledu nemožné. Jen si to představte, loď se vám láme v půlce, vy to opravíte jako zlomenou nohu od stolu a pokračujete v závodě kolem světa. A nejste přitom před cílem. Jen nedlouho po startu...
První ze hry, vážné problémy a pasát, který není
První ze hry, vážné problémy a pasát, který není
Maxime Sorel skončil v letošní Vendée Globe. Louis Burton se snaží opravit vážné strukturální praskliny na Bureau Vallée, Jean Le Cam má svoji hlavu. A pasát? Ten je kdovíkde.