The (Volvo)Ocean Race, kdy, kam a kdo
Nový Volvo Ocean Race bude jen The Ocean Race. Hlavní otázky ale zní kdy se pojede, kam se pojede a kdo bude závodit. Některé věci jsou už jasné, jiné nikoli. Start závodu se opět odkládá. Původně se mělo startovat letos, pak přišel posun na podzim 2022 a nyní již jsme na konci roku 2022, nebo v lednu 2023. Důvodem pro další odklad bylo snížení počtu etapových měst o dvě. Nepopluje se do Číny a na Nový Zéland.
Důvodem pro vynechání dvou zastávek je covidová politika nového Zélandu a Číny. Není tak v současné chvíli jasné, jestli by bylo možné zastávky uskutečnit, nebo nikoli. Absence zastávek ale má jedno pozitivum. Závod bude mít na programu etapu Jižním oceánem z Kapského Města do brazilského Itajaí, která bude dlouhá 12 750 mil. Půjde o nejdelší etapu v historii závodu.
Při zachování zkrácené trasy v původním časovém harmonogramu by došlo k tomu, že americká zastávka v Newportu by byla na programu v zimě, dokonce by město mohlo být pod sněhem. Proto došlo k posunu a 2 měsíce.
Časový posun na leden by dal teoretickou šanci některým týmům IMOCA, aby stihly jak účast v Route du Rhum, tak i start The Ocean Race. Jestli tomu tak bude, není zatím jasné, ale možnosti tu jsou.
Zlevnění závodu
Týmy IMOCA předpokládají, že účast v závodu pro ně bude znamenat navíc náklady ve výši 3 milionů EUR. Mnoho týmů se k tomu netváří vstřícně. V současnosti tu jsou pouze 3 týmy IMOCA, které start potvrdily. Jde o 11th Hour Racing, německý tým Malizia a jeden nejmenovaný italský tým. Žádná sláva.
Náladu by mohl změnit posun startu a omezení etapových měst. Po vyřazení Číny a Nového Zélandu budou rozesety pouze v Atlantiku, což výrazně sníží náklady na účast. Ani tak se francouzské IMOCA týmy do účasti nehrnou. Pro velké týmy Apivia, nebo Banque Populaire jde o vysoké náklady.
Alain Gautier, manažer týmu MACSF, vidí problém ještě jinde. Každá plavba do Jižního oceánu je riskantní a budou-li na lodi pětičlenné týmy, hrozí větší riziko poškození lodě, protože sešlápnou plyn více k podlaze.
Šéf třídy IMOCA navzdory rozšířené nechuti věří, že se na start podaří dostat 2 – 3 mezinárodní týmy a 2 – 3 francouzské. Považoval by za úspěch, pokud by se na start postavilo 6 – 10 lodí IMOCA a 4 – 6 lodí VO65.
Více informací zde.
2141
Související články
Vynikající film na dnešní večer
Vynikající film na dnešní večer
Chcete mít představu, jaké to je na závodní foilovací jachtě v Jižním oceánu? Toto vynikající video je z paluby jachty IMOCA Biotherm během etapy Jižním oceánem a kolem mysu Horn při závodu The Ocean Race (Whitbread, Volvo Ocean Race). Jak se žije na palubě, jaký je to šejkr, jak se řeší problémy, jak se vybírá voda z podpalubí atd.
Nejprve trest, poté vyšetřování
Nejprve trest, poté vyšetřování
Vývoj kauzy Kevina Escoffiera ukazuje limity uplatňování presumpce viny, metody velmi oblíbené právě v takových případech, jako je ten francouzského jachtaře. Přezkum průběhu loňské události z Newportu, kde se měl bývalý kapitán Holcim PRB dopustit nevhodného chování k dámě, ukázal, že jeho veřejná poprava byla minimálně předčasná.
Smutný konec hrdiny
Smutný konec hrdiny
Největším dramatem poslední Vendée Globe byla záchrana Kevina Escoffiera poté, co se mu loď zlomila doslova pod nohama. Vynikající jachtař a neúnavný bojovník měl patřit k favoritům příští Vendée Globe. Nebude! Je odepsaný! Vymazaný z jachtařského světa!