The Ocean Race Europe
V sobotu v Lorientu za velmi slabého větru odstartoval závod The Ocean Race Europe. První etapa zavede startovní pole do portugalského Cascais. Jachty nyní míří od Finisterre na západ k otočnému bodu v Atlantiku.
Závod se jede ve dvou kategoriích. Atraktivnější z nich je moderní třída IMOCA s foily, druhou kategorií jsou dobře známé jachty VO65.
Po startu za velmi slabého větru se startovní pole drží pohromadě. Nikdo se nechce dopustit chyby. Západně od Finisterre se jachty dostaly do silnějšího zadobočního větru (sever). Vedoucím jachtám nyní vítr slábne. K otočnému bodu zbývá 200 mil v náročných podmínkách bez větru.
Ve třídě IMOCA si vede nejlépe LinkedOut Thomase Ruyanta, na druhé příčce jede americký tým 11th Hour vedený Charliem Enrightem. Třetí příčka patří Bureau Vallée s odstupem 13 mil. Tým Louise Burtona si pochvaluje novou jachtu (jde o bývalou L´Occitane Armela Tripona, kterou navrhoval Sam Manuard). Rychlosti jachet IMOCA se za Finisterre pohybovaly nad 20 uzly.
Flotila VO65 ztrácí na nejrychlejší 30 mil. Na čele pluje portugalská Mirpuri Foundation vedená Francouzem Yoannem Richommem. Holandská AkzoNobel ztrácí 10 mil a Team Childhood I je o dalších 7 mil zpět.
Polohu jachet najdete zde.
Foto Pierre Bouras / TR Racing
1731
Související články
Vynikající film na dnešní večer
Vynikající film na dnešní večer
Chcete mít představu, jaké to je na závodní foilovací jachtě v Jižním oceánu? Toto vynikající video je z paluby jachty IMOCA Biotherm během etapy Jižním oceánem a kolem mysu Horn při závodu The Ocean Race (Whitbread, Volvo Ocean Race). Jak se žije na palubě, jaký je to šejkr, jak se řeší problémy, jak se vybírá voda z podpalubí atd.
Nejprve trest, poté vyšetřování
Nejprve trest, poté vyšetřování
Vývoj kauzy Kevina Escoffiera ukazuje limity uplatňování presumpce viny, metody velmi oblíbené právě v takových případech, jako je ten francouzského jachtaře. Přezkum průběhu loňské události z Newportu, kde se měl bývalý kapitán Holcim PRB dopustit nevhodného chování k dámě, ukázal, že jeho veřejná poprava byla minimálně předčasná.
Smutný konec hrdiny
Smutný konec hrdiny
Největším dramatem poslední Vendée Globe byla záchrana Kevina Escoffiera poté, co se mu loď zlomila doslova pod nohama. Vynikající jachtař a neúnavný bojovník měl patřit k favoritům příští Vendée Globe. Nebude! Je odepsaný! Vymazaný z jachtařského světa!