Superloď
Nejnovější jachta IMOCA nové generace Charal má za sebou první testy. Zdá se, že revoluce v offshore jachtách udělala další mílový skok vpřed.
Nová IMOCA vybavená extrémními foily byla poprvé představena veřejnosti před 10 dny. Vyrobena byla v loděnici CDK v Bretani (loděnice byla založena bratrem dvojnásobného vítěze Vendée Globe Michela Desjoyeaux Hubertem) a design měla na starosti kancelář VPLP (poslední generace jachet IMOCA navrhují buď VPLP nebo Verdier).
Během prvních testů na konci minulého týdne se skipper Jeremie Beyou vrátil nadšený. V 15 uzlech větru se rychlost jachty vyšplhala až na 24 uzlů. To již jsou hodnoty, které připomínají rychlé trimarany. Maximální rychlost je odhadována kolem hranice 40 uzlů.
Nyní ještě pár čísel, která jsou známá.
Hmotnost trupu více než 18 m dlouhé jachty je 2200 kg. Výroba zabrala 70 000 člověkohodin. Plocha všech plachet na palubě je 1185 m2. To odpovídá rozměrům šesti tenisových kurtů. Na lodi je použito cca 2000 m lan. Obyvatelná plocha v podpalubí je jen 4 m2.
První ostrou zkouškou jachty bude sólový závod přes Atlantik Route du Rhum, který startuje 4. listopadu.
6247
Související články
Bezvětří, rekord, bezvětří
Bezvětří, rekord, bezvětří
Letošní Vendée Globe je zatím zajímavá, ale pomalá (až na již druhý 24h rekord). Místo pasátu 3 dny bez větru, následoval krátký pasát a dnes už rovníkové tišiny. Rekord na rovník Alexe Thomsona z roku 2016 má hodnotu 9 dnů a 7 hodin. Dnes je to už přes 10 dnů a na rovník téměř 400 mil.
Jak opravit neopravitelné
Jak opravit neopravitelné
Louis Burton je bojovník. To se o něm ví. Tentokrát se ale pouští do něčeho, co je z laického pohledu nemožné. Jen si to představte, loď se vám láme v půlce, vy to opravíte jako zlomenou nohu od stolu a pokračujete v závodě kolem světa. A nejste přitom před cílem. Jen nedlouho po startu...
Nico Lunven první a obtížná rozhodnutí na dohled
Nico Lunven první a obtížná rozhodnutí na dohled
Změna ve vedení Vendée Globe. Do čela se dostal Nico Lunven, který byl před 50 hodinami předposlední. Startovní pole má za zády níži a před sebou složitou cestu do pasátu. Obtížné chvíle, kdy bude snadné ztratit.