Skipper pronajaté lodě obviněn
Ještě jednou se vrátíme k úterní nehodě, při které mladá žena přišla nedaleko Murteru o nohu. Skipper lodě, na které k nehodě došlo, je chorvatskou policií stíhán.
Nechceme bulvarizovat ošklivou nehodu, ke které v Chorvatsku došlo. Na tomto případu raději připomeneme, co si ne každý skipper uvědomuje. Jako skipper jsem za loď a posádku odpovědný a případná nehoda může padnout na moji hlavu. Se všemi důsledky. Tedy odpovědnostní trestní i finanční.
Z popisu nehody, který máme k dispozici, není jasné, jestli v okamžiku, kdy byla třiadvacetiletá Chorvatka vážně zraněna, stál za kormidlem skipper, nebo se o nepovedený vtip pokusil někdo z posádky. Ani to by však nesnímalo vinu ze skippera, který je za loď zodpovědný.
Policie třicetiletého skippera obvinila ze nedodržování předpisů o bezpečnosti lodního provozu a dalších předpisů a pravidel bezpečnosti plavby a ochrany lidských životů na moři v souladu s ustanoveními námořního zákona.
I kdyby soud neposlal skippera do vězení, může se potýkat s následky újmy na zdraví, která byla jeho vinou způsobena. V tomto konkrétním případě může být splácení vzniklé škody během na hodně dlouhé trati.
Z toho je třeba se poučit. V případě nehody může hrát roli, jestli je vaše skipperská licence platná (platná, myslím platná, nikoli, že vám na ni půjčili loď), jestli nebyly zjištěny stopy alkoholu ve vaší krvi, jestli jste dodržoval všechny předpisy…
Ne vždy se skippeři chovají tak, jako by si toto vše uvědomovali.
2215
Související články
Konec rekordního pokusu, Sodebo nemá kormidlo
Konec rekordního pokusu, Sodebo nemá kormidlo
V Jižním oceánu, až daleko na jihu téměř v oblasti plovoucího ledu končí rekordní pokus v plavbě kolem světa trimaranu Sodebo Ultim. Thomas Coville se svými muži přišel o kormidlo na centrálním trupu. V další plavbě Jižním oceánem není možné pokračovat.
Ulomený foil
Ulomený foil
Druhý ve Vendée Globe Sebastien Simon přišel o foil na pravoboku. To je velká rána pro držitele čtyřiadvacetihodinového rekordu. Znamená to rychlostní ztrátu kolem 30 %.
Čtyři měsíce a stále pluje
Čtyři měsíce a stále pluje
9. července se nejrychlejší Class 40 Acrobatica srazila na severním Atlantiku s liberijským tankerem Silver Ray. Vrak závodní lodě stále pluje.