S pozdním odpolednem přišlo na ČNR drama
Celý den se zdálo, že vítr dnes nedovolí ani jeden ušmudlaný start. Nakonec však, díky aktivitě po hladině šmejdícího RIBu hledače větru Lukáše Vavrly, se podařilo najít místo se stabilním vánkem mezi ostrovy Stipanska a Orud.
Nebylo to nic světoborného, ale na tu dnešní mizérii… Takové slaboučké jugo, ale rychlostí v souladu s pravidly. Rozhodčí bleskově postavili trať, start u izolovaného nebezpečí, kotva návětrné bóje zmizela v hlubině blížící se 100 metrům.
Povedený start a flotila Salon se pustila do souboje o další body v republikovém šampionátu. O první místo na návětrné bóji svedly souboj favorizované týmy Hyveco a Rodop. Bylo to těsné, ale první točil brněnský tým. Za touto dvojicí si skvěle vedl FOFR Team, dále SPG, Morgan a Sea U Sailing.
Vítr mírně slábl, na stěžně vylétly fádně bílé genakery a bělostné hejno se rozjelo po větru.
Na návětrnou bóji se mezitím přiblížila kategorie First 45. Zde na čele dominoval silný tým vedený na všech pozicích přítomným Tomášem Krejzou, řečeným Cigi (bronzovější odstín pleti). Za ním Vladimír Lambl s Poseidon Teamem a třetí místo patřilo svítivě zeleným tričkům Why Knot Ladies Zuzany Práškové. Výrazné zlepšení po zklamání prvního dne.
To pravé drama se však teprve chystalo. Větru docházel dech a na návětrnou bóji se ploužila flotila Hanse 418. A rozhodčí začali řešit, co dál.
Drama
Necháme dojet Salony a Firsty? Zrušíme Hanse? Nebo zkrátíme rychlé kategorie na horní bóji? A Hanse, když umírající jugo dovolí, na té spodní? Různé kombinace, vše bylo ve hře. Windboty zaznamenávaly vánek s exaktní přesností. Zrušit, nechat jet, zkrátit? Etérem létaly názory, v úvahu se brala i vyhlídka na další dny.
Graf větru se však stále více blížil do bezvětrných rovin a nakonec usnadnil rozhodčím práci. Zrušit, vše, odpískat rozjížďku a zamířit do maríny.
Dnes je konec, žádnou rozjížďku se nepodařilo dojet a celý cirkus míří do Trogiru.
Pokračování zítra, pořadí se nemění. V jednotlivých kategoriích vedou týmy Hyveco, Autolaky Hrubý a S-A-S Stavby.
Výsledky najdete zde.
831
Související články
Hledá se vítr pro ČNR
Hledá se vítr pro ČNR
Dnes už žádná rozjížďka do tmy! Poslední start ve tři. V 0930 porada kapitánů, potom čekání na vítr. Bude doznívat noční burin, pak to lehne a přijde slabý jihozápad. Jen je otázkou, jestli bude dost silný, aby se vyškrábal nad zákonný limit 5 uzlů. Alespoň tak to vypadá na Windy.
Ufff, navigačka dokončená
Ufff, navigačka dokončená
Mistrovství republiky ONE DESIGN má za sebou pět rozjížděk, včetně první navigačky. Dlouho to však vypadalo všelijak. Poprvé se startovalo od Splitských vrat. Start se povedl, někdo byl přes čáru, ale vše bylo nakonec zapomenuto, protože vítr lehnul, a tak nakonec těm na startu příliš rychlým zachránil krk. Všichni se tvářili, že oni to nebyli.
Boreas, severního větru pán
Boreas, severního větru pán
Jachting je sport na větru závislý. Proto je dobré spolupracovat s bytostmi, které větru vládnou. Jednou z nich je Boreás, syn Titána Astraia a bohyně ranních červánků Éós. Je to bůh severního větru. Jeho sourozenci se jmenují Euros, bůh jihovýchodního větru, Zefyros, bůh mírného západního větru a Notos, který vládne jižnímu větru.