Revoluce v jiném hávu
Nové jachty IMOCA Hugo Boss si nebylo možné nevšimnout. Všichni o ní mluví v superlativech. Alex Thomson je mistrem v přilákání pozornosti. Ve stejné době byla na vodu spuštěna podobně revoluční Apivia Charlieho Dalina. Téměř bez zájmu. Přitom je v Hugo Boss v mnohém podobná.
Největší pozornost u Hugo Boss budí kokpit schovaný v útrobách trupu. Alex povede svoji jachtu zevnitř. Nástavba je velmi nízká, ale svítívá růžová přitahuje pozornost.
Podíváte-li se na jachtu Charlieho Dalina, vidíte, že nástavba je podobně nízká, na palubě se ztrácí. Kokpit je podobně krytý, jako na Hugo Boss. Zatím to vypadá, že do kokpitu se poleze po čtyřech.
Stěžeň je posunutý až daleko za střed jachty, ráhno mohlo být díky nízké nástavbě posazeno proklatě nízko.
Trup se nahoru k palubě na přídi zužuje. Díky tomu se daří ušetřit hmotnost trupu. Proti minulé generaci jachet Imoca je znát, že výkon a stabilita jsou tentokrát plně v rukou foilů.
Konečně jsme u foilů. Všimněte si extrémních foilů, které daleko převyšují vše, co bylo zatím ve třídě IMOCA vidět. Vypadá to, že nová jachta Apivia má chuť létat. Jak se jí to bude dařit, uvidíme již brzy. První regata, které se novinka zúčastní, bude již v listopadu doublehanded Transat Jacques Vabre.
3203
Související články
Bezvětří, rekord, bezvětří
Bezvětří, rekord, bezvětří
Letošní Vendée Globe je zatím zajímavá, ale pomalá (až na již druhý 24h rekord). Místo pasátu 3 dny bez větru, následoval krátký pasát a dnes už rovníkové tišiny. Rekord na rovník Alexe Thomsona z roku 2016 má hodnotu 9 dnů a 7 hodin. Dnes je to už přes 10 dnů a na rovník téměř 400 mil.
Jak opravit neopravitelné
Jak opravit neopravitelné
Louis Burton je bojovník. To se o něm ví. Tentokrát se ale pouští do něčeho, co je z laického pohledu nemožné. Jen si to představte, loď se vám láme v půlce, vy to opravíte jako zlomenou nohu od stolu a pokračujete v závodě kolem světa. A nejste přitom před cílem. Jen nedlouho po startu...
Nico Lunven první a obtížná rozhodnutí na dohled
Nico Lunven první a obtížná rozhodnutí na dohled
Změna ve vedení Vendée Globe. Do čela se dostal Nico Lunven, který byl před 50 hodinami předposlední. Startovní pole má za zády níži a před sebou složitou cestu do pasátu. Obtížné chvíle, kdy bude snadné ztratit.