Revoluce v jiném hávu
Nové jachty IMOCA Hugo Boss si nebylo možné nevšimnout. Všichni o ní mluví v superlativech. Alex Thomson je mistrem v přilákání pozornosti. Ve stejné době byla na vodu spuštěna podobně revoluční Apivia Charlieho Dalina. Téměř bez zájmu. Přitom je v Hugo Boss v mnohém podobná.
Největší pozornost u Hugo Boss budí kokpit schovaný v útrobách trupu. Alex povede svoji jachtu zevnitř. Nástavba je velmi nízká, ale svítívá růžová přitahuje pozornost.
Podíváte-li se na jachtu Charlieho Dalina, vidíte, že nástavba je podobně nízká, na palubě se ztrácí. Kokpit je podobně krytý, jako na Hugo Boss. Zatím to vypadá, že do kokpitu se poleze po čtyřech.
Stěžeň je posunutý až daleko za střed jachty, ráhno mohlo být díky nízké nástavbě posazeno proklatě nízko.
Trup se nahoru k palubě na přídi zužuje. Díky tomu se daří ušetřit hmotnost trupu. Proti minulé generaci jachet Imoca je znát, že výkon a stabilita jsou tentokrát plně v rukou foilů.
Konečně jsme u foilů. Všimněte si extrémních foilů, které daleko převyšují vše, co bylo zatím ve třídě IMOCA vidět. Vypadá to, že nová jachta Apivia má chuť létat. Jak se jí to bude dařit, uvidíme již brzy. První regata, které se novinka zúčastní, bude již v listopadu doublehanded Transat Jacques Vabre.
3061
Související články
Dva Everesty: po jachtařském zdolal Maxime Sorel i ten skutečný
Dva Everesty: po jachtařském zdolal Maxime Sorel i ten skutečný
Francouzský jachtař Maxime Sorel dokončil výzvu Mon Double Everest. Rodák z Bretaně úspěšně absolvoval Vendée Globe 2020-2021, sólový závod kolem světa, považovaný za jachtařský Mount Everest. V noci na čtvrtek pak poslal zdravici i ze skutečného nejvyššího bodu světa. Stal se tak prvním člověkem, který něco takového dokázal.
Závod s časem pro favorita The Ocean Race
Závod s časem pro favorita The Ocean Race
Vedoucí tým celkového pořadí The Ocean Race, vítěz dvou ze tří odjetých etap Holcim-PRB bojuje s časem. Zlomený stěžeň znamená velkou logistickou výzvu. Jde o statisíce euro a minuty a vteřiny spíše než dny a hodiny. Ve hře je nejdůležitější ze zbývajících etap.
700 mil k mysu Horn
700 mil k mysu Horn
Vítr 30 – 45 uzlů v zádech a mys Horn se blíží. Výška vln 6 – 7 metrů a rychlost blížící se ke 20 uzlům. Taková je situace v The Ocean Race. Závodníci mají před sebou poslední hodiny Pacifiku, které vyvrcholí mysem Horn.