Rekordní Vendée Globe
Nejtěžší závod na světě startuje 6. listopadu 2016. Bude to již osmý ročník sólové nonstop regaty kolem světa. Tentokrát půjde o rekordní ročník. Přihlášku podalo 31 jachtařů z 9 zemí.
Ročník tedy bude rekordní nejen počtem startujících, ale také počtem zemí na startu. Vedle tradiční Francie to bude Velká Británie, Španělsko, Itálie, USA, Nový Zéland, Švýcarsko, Maďarsko a Holandsko. To znamená, že závod se stal vpravdě světovou jachtařskou událostí.
Kdo zajímavý bude na startu?
V první řadě se podívejme, kdo by mohl mít šanci na vítězství.
Armel Le Cléac´h – dvě druhá místa v posledních dvou ročnících. Pojede na lodi nové generace s foily. Jedině Armel dokázal na podzim při Transat Jacques Vabre dojet do cíle s lodí nové generace (2. místo). Ostatní jachty měly strukturální problémy.
Seb Josse – také loď nové generace. Seb má vynikající zázemí, je sponzorován Rothschildy, proto je možné očekávat, že bude skvěle připraven. Stejně jako Armel pojede svoji třetí Vendée.
Vincent Riou – popluje svoji čtvrtou Vendée. Jednou zvítězil, jednou skončil třetí. Při posledním ročníku se srazil s utrženou bójí a musel odstoupit. Jeho jachta je nejlehčí z lodí předposlední generace. Foily se nechystá na loď instalovat.
Jérémie Beyou – trojnásobný vítěz La Solitaire du Figaro má instinkt zabijáka. Dokáže trpělivě držet krok a před cílem zaútočit. Také on jede na osvědčené jachtě předposlední generace. A spolehlivá loď může být při Vendée mnohem více, než momentální rychlost.
Jean-Pierre Dick - Jean-Pierre by moc chtěl, vítězství ve Vendéé mu chybí.Má za sebou mnoho úspěchů v doublehanded závodech, ale sólový úspěch mu chybí. Při poslední Vendée si jel pro bronz, ale 2000 mil od cíle se mu ulomil kýl. Přesto dokázal dojet čtvrtý. Má loď nové generace. Pojede již čtvrtou Vendée.
Morgan Lagraviere – tým Safran je silný a bohatý. Morgan je vynikající jachtař se základy s olympijského jachtingu a z Figara. Chybí mu však zkušenosti, na startu Vendée je poprvé. Také on má superrychlou jachtu nejnovější generace s foily.
Yann Elies – první loď od designérů VPLP/Verdier. Je už sice starší, ale přesto vynikající. Elies má na svém kontě trojnásobné vítězství ve Figaru. V posledních letech je k neporažení. Jde o jeho druhý pokus o Vendée. Poprvé si zlomil stehenní kost a téměř 3 dny čekal v bolestech na evakuaci.
Alex Thomson – chce být prvním Britem, který vahraje Vendée. Půjde o čtvrtý start, v poslední Vendée byl bronzový. Alex obvykle chce tolik, že to nevydrží jeho loď. Tentokrát je však starší a zkušenější. K dispozici má loď nové generace, která však měla při podzimním Transat Jacques Vabre strukturální problémy a málem se potopila.
To je výčet favoritů. První může být kdokoli z nich. Ale také kdokoli jiný. Jak se říká: „Kdo chce vyhrát, musí především dojet.“ Vendée je dlouhý závod a dojet do cíle je dvojnásob těžké. Nové lodě s foily mohou být rychlé, ale také jsou extrémně křehké. Uvidíme, zda dlouhou plavbu vydrží a vyhrají, nebo to bude některá ze starších lodí.
Více informací najdete zde.
4458
Související články
Kdo naskočí do rychlíku?
Kdo naskočí do rychlíku?
Ve Vendée Globe důležitý okamžik pro favority. Nyní se hraje o to, kdo stihne naskočit do rozjetého vlaku, který bez zastávky míří k mysu Dobré naděje. Kdo naskočí, zmizí soupeřům, kterým se to nepodaří. Ztráta zde už nemusí být dohnatelná.
Bezvětří, rekord, bezvětří
Bezvětří, rekord, bezvětří
Letošní Vendée Globe je zatím zajímavá, ale pomalá (až na již druhý 24h rekord). Místo pasátu 3 dny bez větru, následoval krátký pasát a dnes už rovníkové tišiny. Rekord na rovník Alexe Thomsona z roku 2016 má hodnotu 9 dnů a 7 hodin. Dnes je to už přes 10 dnů a na rovník téměř 400 mil.
Jak opravit neopravitelné
Jak opravit neopravitelné
Louis Burton je bojovník. To se o něm ví. Tentokrát se ale pouští do něčeho, co je z laického pohledu nemožné. Jen si to představte, loď se vám láme v půlce, vy to opravíte jako zlomenou nohu od stolu a pokračujete v závodě kolem světa. A nejste přitom před cílem. Jen nedlouho po startu...