První v cíli Vendée Globe již v úterý
Vedoucí dvojice Vendée Globe Charlie Dalin a Yoann Richomme je očekávána v cíli již v úterý. Lodě na 4. – 10. místě stojí u Brazílie, Le Cam s další grupou východně od Argentiny. Jižní Atlantik dokazuje, že umí být neprůchodným minovým polem bezvětří.
Vedoucí duo vplouvá do hřebenu vysokého tlaku vzduchu. Blíží se k ose hřebenu, ale stále plují kolem 20 uzlů. Dnes to vypadá, že by je nemusel příliš zbrzdit. A od západu chodí fronty, které je vyvezou k severu k Biskaji.
Richomme ztrácí na Dalina 190 mil. Projetí hřebenu napoví mnohé. Pokud Dalin udrží vedení, ve stabilních podmínkách ho Richomme těžko předjede. Pak by záleželo na situaci před cílem. Oba jsou ale vynikající závodníci a nedá se očekávat, že by udělali nějaké významné chyby.
Pořadatelé je čekají v cíli již v úterý. Rekord závodu by tak mohl být překonán o 10 dnů (čas 64 dny+). To by bylo druhé největší zkrácení rekordu v historii závodu.
Je třeba také říci, že vedoucí trojice měla vedle nezpochybnitelných dovedností také štěstí na počasí. Do karet hrál celý Jižní oceán k mysu Horn. A Atlantik. Na jihu byl výborný a vypadá to, že nebude špatný ani na severu.
To ostatní říci nemohou. Lodě na 4. – 10. místě se jen pomalu posouvají vpřed nedaleko brazilského Ria. A ještě hůře je na tom skupina na 14. – 17. místě. Stojí daleko na jihu Atlantiku, a ještě den tam stát bude. Oblast bez větru jim blokuje cestu dále.
Jen pro zajímavost. Jachty od 4. místa dále ztrácejí na vedoucího Dalina 2500 mil. To je hodně. Jeden Atlantik…
Polohu lodí najdete zde.
848
Související články
Záchrana v ledové bouři v Jižním oceánu
Záchrana v ledové bouři v Jižním oceánu
V bouři ve větru o rychlosti 90 uzlů upadl kýl jachtě Tonyho Bullimora a jachta se překlopila. Zachráněn byl za 4 dny ve chvíli, kdy si všichni mysleli, že je mrtvý. Druhým zachráněným v nouzi byl Raphaël Dinelli. Jeden z mimořádných příběhů světového offshore jachtingu. Tedy... Vlastně příběhy dva.
Milan Koláček, proč Class40?
Milan Koláček, proč Class40?
Offshore jachtař Milan Koláček startuje letos v třídě Class40. Vrcholem bude na podzim závod přes Atlantik známý jako Transat Jacqus Vabre. Co je Class40 a jaká je jachta, na které bude závodit?
Kolik stojí IMOCA a kolik by stál opravdový let
Kolik stojí IMOCA a kolik by stál opravdový let
Foilující jachty IMOCA dokážou oblétnout svět pod 65 dnů. A to táhnou stále záď ve vodě. Proč nepovolí foil i na kormidle, aby vzlétly docela? Kolik by to stálo.