První revoluční IMOCA na vodě
První revoluční IMOCA nové generace je na vodě. Jmenuje se Charal a jejím skipperem bude Jeremie Beyou, který byl třetí v předchozím ročníku Vendée Globe.
Revoluční na nové jachtě je to, že jádrem designu jsou foily. Minulé generaci jachet IMOCA foily pomáhaly dosáhnout vyšších rychlostí. U nové generace by měly foily být alfou a omegou, bez které jachta ztratí své plavební vlastnosti.
Všimněte si mnohem výraznějších foilů, zúženého trupu na vrchu přídě a snížené zádě jachty. Celkovou šířku lodi neznáme, nemůžeme ji tedy srovnat s předchozí generací jachet. Mohla by ale být užší. Zdá se , že se na jachtě podařilo ušetřit hezkou porci materiálu, a tedy by trup mohl být velmi lehký. Otázkou však je, jak je to s hmotností foilů.
Jachta byla vyrobena v loděnici CDK a designéry jsou VPLP. První testovací plavby jsou v plánu od 29. srpna.
Na další detaily o jachtě se zeptáme našeho špiona v Lorientu Milana Koláčka.
5266
Související články
Bezvětří, rekord, bezvětří
Bezvětří, rekord, bezvětří
Letošní Vendée Globe je zatím zajímavá, ale pomalá (až na již druhý 24h rekord). Místo pasátu 3 dny bez větru, následoval krátký pasát a dnes už rovníkové tišiny. Rekord na rovník Alexe Thomsona z roku 2016 má hodnotu 9 dnů a 7 hodin. Dnes je to už přes 10 dnů a na rovník téměř 400 mil.
Jak opravit neopravitelné
Jak opravit neopravitelné
Louis Burton je bojovník. To se o něm ví. Tentokrát se ale pouští do něčeho, co je z laického pohledu nemožné. Jen si to představte, loď se vám láme v půlce, vy to opravíte jako zlomenou nohu od stolu a pokračujete v závodě kolem světa. A nejste přitom před cílem. Jen nedlouho po startu...
Nico Lunven první a obtížná rozhodnutí na dohled
Nico Lunven první a obtížná rozhodnutí na dohled
Změna ve vedení Vendée Globe. Do čela se dostal Nico Lunven, který byl před 50 hodinami předposlední. Startovní pole má za zády níži a před sebou složitou cestu do pasátu. Obtížné chvíle, kdy bude snadné ztratit.