Proč ztroskotala Greenings u Kapského města?
Loni na podzim najela jachta Greenings závodící kolem světa nedaleko Kapského města na mělčinu. V podstatě najela na břeh. Kde se stala chyba?
Jachta Greenings se účastnila závodu Clipper Round the World Race. Jde o závod, do kterého jsou dodané one design jachty a profesionální skippeři. Zbytek posádky jsou amatéři, kteří za účast v závodě platí.
Startovní pole bylo jen pár hodin po startu etapy z Kapského Města. Jachta Greenings odhalzovala a zamířila k temnému pobřeží před mysem Dobré naděje. Bez nejmenšího zaváhání skončila na mělčině jen pár metrů od pustého pobřeží. Nikomu z posádky se naštěstí nic nestalo. Pro Greenings to byla poslední plavba. Více najdete zde.
Britská organizace MAIB, která se zabývá vyšetřováním námořních nehod, nedávno dokončila své šetření. Výsledky jsou pro skippera nelichotivé.
„Nedostatečné plánování pobřežní plavby, nikdo z posádky neměl za úkol sledovat navigaci, v kokpitu se nezobrazovaly údaje o hloubce, nebyla stanovena bezpečná vzdálenost od ideálního kurzu, ani bezpečná hloubka.“
To vše by mělo být varováním i pro nás. Britské standardy jsou přísné, ale léty prověřené. Upřímně si musíme přiznat, že málokdo z nás je dodržuje.
Navíc byl na palubě jediným profesionálem skipper a to navzdory doporučení z roku 2017, aby na palubě byli profesionálové dva. Když jde o závod kolem světa.
Jako obvykle tak šlo o naprosté selhání lidského faktoru. I když to byla mimořádná chyba, takto chybovat je až neuvěřitelně snadné, jak jistě ví každý, kdo si již ztroskotání zažil.
4012
Související články
Konec rekordního pokusu, Sodebo nemá kormidlo
Konec rekordního pokusu, Sodebo nemá kormidlo
V Jižním oceánu, až daleko na jihu téměř v oblasti plovoucího ledu končí rekordní pokus v plavbě kolem světa trimaranu Sodebo Ultim. Thomas Coville se svými muži přišel o kormidlo na centrálním trupu. V další plavbě Jižním oceánem není možné pokračovat.
Ulomený foil
Ulomený foil
Druhý ve Vendée Globe Sebastien Simon přišel o foil na pravoboku. To je velká rána pro držitele čtyřiadvacetihodinového rekordu. Znamená to rychlostní ztrátu kolem 30 %.
Čtyři měsíce a stále pluje
Čtyři měsíce a stále pluje
9. července se nejrychlejší Class 40 Acrobatica srazila na severním Atlantiku s liberijským tankerem Silver Ray. Vrak závodní lodě stále pluje.