Proč je nebezpečná spadlá lávka?
Lávce, po které se přechází na molo, se říká také passarella. Tato blbá fošna vás může přijít na stovky (a možná i tisíce) EUR, pokud si nedáte pozor.
V přístavech je často k vidění lávka, která leží posledními 5 cm na molu, nebo již dokonce z mola spadla a je vzpříčená mezi záď lodi a molo. V příští chvíli vám již může vypálit pěknou díru do peněženky.
Fošna vzpříčená mezi betonové molo a laminátovou záď jachty dokáže v určitém případě záď lodi prorazit.
Jachta se na vlnách pohybuje i v přístavu stále dopředu – dozadu. Stačí aby po klidné hladině přejela jiná loď. Přejde vlna, jachta se rozjede na vyvazovacích lanech dopředu, ty ji strhnou zpátky a vší silou mnoha tun se vrhne k molu. Tam ji ale zastaví vzpříčená passarella.
Co se stane? Něco musí povolit. Buď fošna, která exploduje a změní se na třísky, nebo záď lodi.
Jak nebezpečí zabránit?
Je to snadné. Lávku je třeba na molu vyvázat tak, aby se nemohla mezi molo a loď dostat. Na noc není od věci lávku sundat.
13855
Související články
Konec rekordního pokusu, Sodebo nemá kormidlo
Konec rekordního pokusu, Sodebo nemá kormidlo
V Jižním oceánu, až daleko na jihu téměř v oblasti plovoucího ledu končí rekordní pokus v plavbě kolem světa trimaranu Sodebo Ultim. Thomas Coville se svými muži přišel o kormidlo na centrálním trupu. V další plavbě Jižním oceánem není možné pokračovat.
Ulomený foil
Ulomený foil
Druhý ve Vendée Globe Sebastien Simon přišel o foil na pravoboku. To je velká rána pro držitele čtyřiadvacetihodinového rekordu. Znamená to rychlostní ztrátu kolem 30 %.
Čtyři měsíce a stále pluje
Čtyři měsíce a stále pluje
9. července se nejrychlejší Class 40 Acrobatica srazila na severním Atlantiku s liberijským tankerem Silver Ray. Vrak závodní lodě stále pluje.