Přístav v Sali je dokončen
Dostavba přístavu v Sali na Dugom otoku je dokončena. Přístav bude nyní lépe chráněn před jugem. Nábřeží je prodlouženo o 150 metrů, vše kryje vlnolam délky 116 metrů. Caffe/Bar Maritimo očekává, že v tržbách dožene Croatia Airlines.
Práce na rozšíření a lepší ochraně přístavu trvaly 2 roky. Zvětší se počet míst k stání pro dalších cca 30 jachet a předpokládá se i zdvojnásobení počtu míst k sezení v Caffe/Bar Maritimo (zatím nedokončeno). U vlnolamu se předpokládá přistávání trajektu. Díky lepší ochraně přístavu by měla linka především v zimních měsících jezdit častěji než občas.
Zdroj ŽLU Zadar
Nový vlnolam
Cena za rozšíření je 12 018 642 euro a 20 centů. Z toho 10 215 845 euro zaplatil Fond soudržnosti Evropské unie, 1 802 797 euro šlo z kasy Ministarstva mora, prometa i infrastrukture. Chybějících 20 centů, kvůli kterým se stavba po 2 roky odkládala, nakonec přihodil z vlastního majitel Caffe/Bar Maritimo Darko Lozančić. Za záchranu důležitého infrastrukturního projektu byl 7.6. 2022 oceněn titulem Čestný občan Sali.
Od jara je možné očekávat zvýšení přístavních poplatků.
Někdo to zaplatit musí.
1296
Související články
Jak bude foukat na České námořní rallye?
Jak bude foukat na České námořní rallye?
Již v neděli startuje mistrovství republiky v chorvatské maríně Kaštela. Počasí posledních dnů je v Chorvatsku divoké, proto jsme se zeptali ředitele závodu Tomáše Stejskala, jak se bude bojovat s případným bouřlivým počasím.
Slovak Sailing Challenge před Českou námořní rallye
Slovak Sailing Challenge před Českou námořní rallye
Říjen se stává pro české a slovenské závodní jachtaře mimořádně atraktivním měsícem. Již po 28. se pojede Česká námořní rallye, která naváže na novou slovenskou regatu Slovak Sailing Challenge, která bude startovat na stejném místě a na stejných jachtách Salona 46 a First 45.
Druhá etapa Velikonočky je tady
Druhá etapa Velikonočky je tady
Druhá etapa Velikonoční regaty se liší od všech předešlých. Na startovní pole je připravena cikcak etapa, s mnoha nebezpečnými zákrutami. Tentokrát bude menší prostor na taktizování při volbě trasy.