Přefiknutá nákladní loď
Odstraňování vraku nákladní lodě Golden Ray zdárně pokračuje. Technikům se podařilo odříznout příď, první z osmi částí, na které bude vrak rozřezán. Příď byla plovoucím jeřábem naložena a odvezena na šroťák. Pracovníci sběrných surovin projevili po příjezdu zásilky velikou radost.
Vrak je rozřezáván pomocí mohutného řetězu, který prochází železným trupem jak nůž máslem (skoro). První řez je důležitý především jako potvrzení správnosti použité metody.
Na snímcích z likvidace vraku si všimněte osobních aut v podpalubí nákladní lodi. Osobních aut, která nikdy nevyjela.
5159
Související články
Konec rekordního pokusu, Sodebo nemá kormidlo
Konec rekordního pokusu, Sodebo nemá kormidlo
V Jižním oceánu, až daleko na jihu téměř v oblasti plovoucího ledu končí rekordní pokus v plavbě kolem světa trimaranu Sodebo Ultim. Thomas Coville se svými muži přišel o kormidlo na centrálním trupu. V další plavbě Jižním oceánem není možné pokračovat.
Ulomený foil
Ulomený foil
Druhý ve Vendée Globe Sebastien Simon přišel o foil na pravoboku. To je velká rána pro držitele čtyřiadvacetihodinového rekordu. Znamená to rychlostní ztrátu kolem 30 %.
Čtyři měsíce a stále pluje
Čtyři měsíce a stále pluje
9. července se nejrychlejší Class 40 Acrobatica srazila na severním Atlantiku s liberijským tankerem Silver Ray. Vrak závodní lodě stále pluje.