Požár u Primoštenu
Včera odpoledne přecházely kolem Primoštenu slabší bouřky a blesky zapálily na několika místech vyprahlou krajinu. Kouř z požárů se táhl až k ostrovu Šolta. Mnozí jachtaři se stali přímými svědky požáru a především práce hasičských letadel Canadier. Požáry se podařilo včasným zásahem zlikvidovat, přesto shořelo 100 hektarů lesa.
Včera odpoledne po 16. hodině začal v zátoce Grebaštica nabírat vodu hašičský hydroplán. Že se nejedná o pouhé cvičení, to bylo jasné z kouře stoupajícího zpoza hřebene směrem k Šibeniku. Brzy se k prvnímu stroji číslo 844 připojil ještě druhý, 855 a posléze i třetí, 866 a dokonce i čtvrtý, číslo 877. Podle místních tu za posledních dvacet let pracovaly maximálně tři letadla zároveň, takže buď byli tentokrát aerovatrogasci mimořádně pečliví, nebo šlo při požáru někde do tuhého. Akce i při tomto počtu strojů trvala více než dvě hodiny a pohled na plameny přelézající hřeben vskutku nebyl příjemný.
Z jachtařského pohledu se zde nabízelo jedno důležité ponaučení. Ano, hydroplán musí dávat přednost v podstatě všemu a všude, ale jedna ze zakotvených rekreačních jachet stála přímo v pracovní dráze letadel hasičů. Skipper překotvil až po značně dlouhé době, cca 40 minutách, až na naléhání jednoho s místních, který k jachtě dojel na loďce.
Kolegové, pokud se někdy dostanete do podobné situace, kdy tušíte, že možná zavazíte při práci těmto báječným mužům na létajících strojích, uhněte jim, prosím, přestože vám možná před chvilkou eňo ňůňo chytla kotva. Nemusíte sice, ale pokud jen trochu můžete, udělejte to. Jejich práce je opravdu důležitější než váš vymazlený flek na noční kotvení.
12911
Související články
Fabrice Amedeo: „Dnes jsem neměl umřít“
Fabrice Amedeo: „Dnes jsem neměl umřít“
Letošní Route du Rhum je plná dramat. To největší má za sebou Fabrice Amedeo. Jeho IMOCA vybouchla a shořela mu pod nohama. Skončil v záchranném ostrůvku na rozbouřeném moři.