Poletí 50 uzlů?
Nový 32 metrů dlouhý trimaran Sodebo 3 byl představen veřejnosti v sobotu. Je to již třetí maxitrimaran postavený pro Thomase Covilla. Uvidíme, zda se revoluční změny na lodi provedené stanou v budoucnu standardem.
Informace o lodi jsou dostupné zatím jen ve francouzštině, což není jazyk v Lodních novinách srozumitelný.
Na první pohled je však vidět posun nástavby a řízení lodi ze zádě do středu trupu. Těžké zařízení je díky tomu v těžišti lodi a zřejmě došlo také k úspoře hmotnosti. Velmi zajímavé řešení.
Trimaran je samozřejmě vybaven foily. Nejen ve středu lodi, ale také na kormidlech.
Dále několik zajímavých čísel
Stavba lodi trvala v loděnici Multiplast 18 měsíců.
50 000 hodin zabraly studie a projekční práce.
110 000 hodin práce v loděnici.
Trimaran je dlouhý 32 metry, široký 23 metry a délka stěžně je 34 metry.
Na patě stěžně je komprese odpovídající 65 tunám.
Na otěži hlavní plachty je tah odpovídající 17 tunám.
Za plavby může být na stěžni téměř 700 m2 plachet
Maximální rychlost by se měla pohybovat mezi 45 a 50 uzly.
Na stavbu trimaranu bylo použito 16 000 m2 karbonu.
Na palubě je 330 m optických kabelů.
Elektrických kabelů jsou 4 km.
Plocha plachet
Hlavní plachta 277 m2
J0 420 m2
J1 261 m2
J2 170 m2
J3 92 m2
4875
Související články
Jen další krásná studie, nebo to máme brát vážně?
Jen další krásná studie, nebo to máme brát vážně?
Metis 45. Plně foilující pětačtyřicítka, která by měla mít rychlostní potenciál jachet IMOCA a byla by vyráběná sériově. Je to jen další hezký obrázek, který má k realizaci tak daleko, jako Rusko k demokracii, nebo je možné, že se tato mašina brzy objeví na vodě?
Kolik stojí IMOCA a kolik by stál opravdový let
Kolik stojí IMOCA a kolik by stál opravdový let
Foilující jachty IMOCA dokážou oblétnout svět pod 65 dnů. A to táhnou stále záď ve vodě. Proč nepovolí foil i na kormidle, aby vzlétly docela? Kolik by to stálo.
Konec rekordního pokusu, Sodebo nemá kormidlo
Konec rekordního pokusu, Sodebo nemá kormidlo
V Jižním oceánu, až daleko na jihu téměř v oblasti plovoucího ledu končí rekordní pokus v plavbě kolem světa trimaranu Sodebo Ultim. Thomas Coville se svými muži přišel o kormidlo na centrálním trupu. V další plavbě Jižním oceánem není možné pokračovat.