Pogo 12.50 je fantastický zážitek...
40 stop dlouhá jachta, která létá ve skluzu. To je neopakovatelný zážitek. Letět ve skluzu na kajutové plachetnici rychlostí kolem 15 uzlů, to nemá chybu. Daleko za sebou necháváte běžné jachty, které ve srovnání s vámi na hladině stojí.
Zážitek je něco, co už vám nikdo nevezme. Proto jsme připravili na konec září plavbu, která v sobě spojuje kurz trimu a požitek z letu na plachetnici, kterých mnoho není. Je to jachta, pro kterou není let ve skluzu ničím výjimečným. Budete sedět v kokpitu a se stoupající rychlostí sledovat, kdy se vlna za zádí utrhne a trup vyletí nad hladinu.
Podívejte se na polární diagram jachty Pogo 12.50. S dobře vytrimovanými plachtami dokáže ve slabším větru plout rychleji, než fouká vítr. V 16 uzlech větru se již rychlost blíží 12 uzlům a v 25 uzlech letíte přes 15 uzlů. V extrémech je možné atakovat 20 (to je extrém, ne slib).
Maximální rychlost na videu byla 20 uzlů.
Podzimní kurz trimu na Pogu bude začínat a končit v Pule. Podobně jako na našich jarních kurzech trimu bude základem trim plachet, obraty, réčka, halzy, přesné kormidlování. Kromě základního oplachtění bude k dispozici genaker a navíc rolovací plachta Code 0. Vedle drilu s plachtami ale bude čas i na zážitkovou plavbu. Za ideálního počasí necháme obraty na chvíli být a bude následovat let po vlnách, rychlostní závod. Kdo za kormidlem z toho vytáhne více. Za ideálních podmínek je možné dolétnout za 8 hodin z Puly až do Zadaru…
Další informace o plavbě najdete zde. Skipperem bude zkušený závodník Tomáš Krejza řečený Cigi.
4715
Související články
Jak se trimují foily a kýl na jachtě IMOCA?
Jak se trimují foily a kýl na jachtě IMOCA?
Ve druhém dílu rozhovoru s Milanem Koláčkem se podíváme na to, jak se nastavují foily a jaký to má vliv na let jachty, dozvíme se, co to je tilt kýlu, kolik času závodníci naspí při Fastnetu a samozřejmě také něco o Milanových plánech do budoucna.
Na IMOCE je to náročné a někdy brutální...
Na IMOCE je to náročné a někdy brutální...
Milan Koláček je prvním Čechem, který absolvoval regatu na jachtě IMOCA. Zeptali jsme se Milana, jak závod probíhal, jak náročné byly podmínky, co je na IMOCE nejtěžší, jakých výkonů dosahuje atd. Zítra se něco dozvíme o foilech, jejich trimování o letu nad hladinou a Milanových plánech.
Chcete se učit od nejlepších?
Chcete se učit od nejlepších?
Chcete-li zlepšit své jachtařské dovednosti pod vedením našeho nejlepšího sólového jachtaře, máte jedinečnou šanci. Třídenní kurzy na Maltě na nové závodní jachtě JPK 1030.