Podaří se uhasit požár na palubě Almirante Storni?
Již od soboty hoří nedaleko švédského Göteborgu nákladní loď MV Almirante Storni plující pod liberijskou vlajkou. Navzdory mohutnému nasazení hasící techniky se nedaří požár uhasit a hrozí ekologická katastrofa.
MV Almirante Storni stojí na kotvišti nedaleko ostrova Vinga. Požár vypukl na nákladu dřeva na palubě v přední části lodě. Loď jako taková zatím není poškozená a požár se nešíří do podpalubí ani na záď.
Švédská pobřežní stráž k pacifikaci požáru vyslala dvě své největší lodě KBV 002 Triton a KBV 001 Poseidon. Na místě jsou také remorkéry a další záchranářská plavidla, které s hašením pomáhají. Na Marine Traffic je nyní patrné, že na záchranných operacích se v této chvíli podílí více než 10 lodí.
Jesper Bäckstedt, šéf záchranářů švédské pobřežní stráže k tomu řekl: „Je důležitý odvod tepla. Hrozí eskalace požáru a s tím by došlo také ohrožení integrity lodě, která má v nádržích 600 tun paliva. Pak by došlo k ekologické katastrofě.“
Pobřežní stráž nyní zvažuje plán, jak dostat hořící loď na lépe chráněné místo blíže k pobřeží, kde by bylo možné v hašení všemi dostupnými prostředky postupovat. Probléme se při teplotách klesajících pod bod mrazu stává také náledí.
Všech 17 členů posádky nákladní lodě zatím zůstává na palubě.
2005
Související články
Jó v Kyrkesundu, tam se dějí věci...
Jó v Kyrkesundu, tam se dějí věci...
Při závodě Tjörn Runt se dějí věci. Zvláště v Kyrkesundu. Regaty se účastní kolem 1000 jachet různé velikosti. Tolik se jich snaží nacpat do úžiny široké 50 metrů od břehu ke břehu. Je jasné, že v tom místě se může dít mnoho taškařic.
Konec rekordního pokusu, Sodebo nemá kormidlo
Konec rekordního pokusu, Sodebo nemá kormidlo
V Jižním oceánu, až daleko na jihu téměř v oblasti plovoucího ledu končí rekordní pokus v plavbě kolem světa trimaranu Sodebo Ultim. Thomas Coville se svými muži přišel o kormidlo na centrálním trupu. V další plavbě Jižním oceánem není možné pokračovat.
Ulomený foil
Ulomený foil
Druhý ve Vendée Globe Sebastien Simon přišel o foil na pravoboku. To je velká rána pro držitele čtyřiadvacetihodinového rekordu. Znamená to rychlostní ztrátu kolem 30 %.