Plachtu navíc při offshore plavbě?
Dnes najdeme na většině jachet rolovací hlavní plachtu a kosatku. Vystačíme si s touto výbavou i při delších plavbách?
Nemusíte plout přes oceán, abyste zjistili, že toto vybavení je nedostatečné a může být i nebezpečné. Proč?
Zkusili jste si plout na stoupačku na námořní jachtě jen s hlavní plachtou? Mnoho toho nenastoupáte. Proč o tom mluvím? Protože se vám snadno může stát, že roztrháte kosatku a jinou plachtu nebudete mít.
I když je rolovací gena poměrně masivní plachtou, stejně není vyrobena do extrémů. My ji však v extrémech často používáme. Sice zmenšenou, ale to na věci nic nemění. Plachta však v extrémním větru nemusí vydržet a roztrhá se. Protože dnes málokdo veze s sebou věci na opravu plachty a navíc má ještě méně lidí s opravou zkušenosti, lze si říci, že oprava je vyloučena.
Jsme-li kousek od břehu, dojedeme do přístavu na motor. Na delší plavbě však nemusíme mít v nádržích dostatek nafty. Je nutné plachtit dál a třeba i proti větru. Proto je dobré mít s sebou při delších plavbách náhradní kosatku. Může jít o plachtu na vnitřní přední stěh, pokud je jím jachta vybavena, nebo o plachtu, kterou vyměníme za roztrženou na rolfoku.
5294
Související články
Cenově dostupná loď na offshore
Cenově dostupná loď na offshore
Brzy by měla spatřit světlo světa první loď třídy Class 30 One Design. Jedná se o závodní jachty určené pro offshore závody s cenou pod 100 000 EUR.
Olympijský offshore
Olympijský offshore
Na letní olympiádě 2024 v Paříži by měl být zastoupen i offshore jachting. Tedy offshore, původně to vypadalo na offshore. Po zásahu olympijského výboru a Oceanic Offshore Commitee z World Sailing se zřejmě změní offshore závod v naprostou frašku.
Superzajímavý závod
Superzajímavý závod
Nová regata, která bude startovat 14. června u mysu Sounion v Řecku, by se mohla stát jedním z nejatraktivnějších offshore závodů na světě. 600 mil nonstop jednou z jachtařsky nejatraktivnějších oblastí na světě. Navíc v místech, kde dokáže ukrutně foukat.