Pip Hare ztroskotala v Cornwallu
Při návratu ze závodu Retour a la Base, ve kterém Pip Hare doplula na 11. místě, ztroskotala se svojí lodí IMOCA Medallia u pobřeží Anglie v Cornwallu.
K nehodě došlo 12. prosince v 05:30 GMT. Pip Hare po projetí cílem závodu před Lorientem pokračovala v plavbě domů. Podařilo se jí prospat několik nastavených alarmů a najet na mělčinu u anglického pobřeží. Vyproštění závodní jachty obstarala loď RNLI z Fowey.
Po prozkoumání technického stavu lodě Hare pokračovala v plavbě do své domovské základny. Technický stav nebyl natolik špatný, aby pokračování v plavbě bylo rizikem.
V roce 2021 se Pip Hare stala osmou ženou, která dokončila závod Vendée Globe.
Podobná nehoda se stala v roce 2005 Francisi Joyonovi. Na svém trimaranu IDEC vytvořil sólový rekord v plavbě přes severní Atlantik. Po projetí cíle zamířil do své domovské základny v Trinite sur Mer na jihu Bretaně. Po projetí navigačně obtížných míst Channel du Four a Raz de Sein pokračoval podél pobřeží. Autopilot však nezvládl práci, pro kterou byl určen, změnil kurz a IDEC skončil na pobřeží u Penmarc´h. Na rozdíl od Medallie však trimaran skončil rozlámaný na kousky.
766
Související články
Bezvětří, rekord, bezvětří
Bezvětří, rekord, bezvětří
Letošní Vendée Globe je zatím zajímavá, ale pomalá (až na již druhý 24h rekord). Místo pasátu 3 dny bez větru, následoval krátký pasát a dnes už rovníkové tišiny. Rekord na rovník Alexe Thomsona z roku 2016 má hodnotu 9 dnů a 7 hodin. Dnes je to už přes 10 dnů a na rovník téměř 400 mil.
Jak opravit neopravitelné
Jak opravit neopravitelné
Louis Burton je bojovník. To se o něm ví. Tentokrát se ale pouští do něčeho, co je z laického pohledu nemožné. Jen si to představte, loď se vám láme v půlce, vy to opravíte jako zlomenou nohu od stolu a pokračujete v závodě kolem světa. A nejste přitom před cílem. Jen nedlouho po startu...
Nico Lunven první a obtížná rozhodnutí na dohled
Nico Lunven první a obtížná rozhodnutí na dohled
Změna ve vedení Vendée Globe. Do čela se dostal Nico Lunven, který byl před 50 hodinami předposlední. Startovní pole má za zády níži a před sebou složitou cestu do pasátu. Obtížné chvíle, kdy bude snadné ztratit.