Phil Sharp se nevzdává!
Britský jachtař Phil Sharp je nezdolný bojovník. Pluje na druhém místě v The Transat. Navzdory šestihodinové penalizaci. Nyní na jeho jachtě Imerys odešla hlavní plachta. Neopravitělně. Přesto bude Phil bojovat dále, přesto doufá v medaili.
Na začátku závodu přes Atlantik Phil proplul zakázanou zónou rozdělené plavby. Byla mu udělena penalizace 6 hodin. Uprostřed Atlantiku musel zastavit a 6 hodin plout v dryfu, než mohl pokračovat dále. Stále se i v té chvíli držel na stříbrné příčce (pomohlo mu i odstoupení Isabelle Joschke, jejíž Generali nabírala vodu).
Stoupačka proti větru, kterou je závod The Transat proslulý, si však stále vybírá svoji daň. A Phil je její zatím poslední obětí. Hlavní plachta nevydržela silný vítr a roztrhla se. Sharp se snažil plachtu opravit, ale s tím, co má na palubě k dispozici, je oprava nemožná. Nakonec tedy přivázal jednu ze zbývajících spír na lano a zbytky plachty vytáhl znovu na stěžeň. A pokračuje dále. O druhé místo přijde, to je jasné, ale stále je šance na bronz. Do cíle zbývá již jen 400 mil.
Multi 50
Ve třídě Multi 50 si dojel pro stříbro Lalou Roucayrol. Jde také o husarský kousek, protože posledních pár dnů stoupal jeho trimaran Arkema proti větru bez centerboardu. Stejná nehoda nyní potkala i na čtvrtém místě jedoucí Olmix Pierra Antoina.
Jak jsou na tom ostatní?
Z ostatních jachet, které musely odstoupit kvůli technickým problémům, je nejblíže bezpečnému přístavu Isabelle Joschke, která se blíží k ostrůvku Saint Pierre and Miquelon jižně od Newfoundlandu. Poté, co plula několik stovek mil v ledových vodách s prasklou přídí své Class 40, ji spadne balvan ze srdce.
Loick Peyron, který k uctění památky Erika Tabarlyho vyrazil přes oceán na Tabarlyho 50 let staré jachtě Pen Duick II, je nyní severně od Azor. Poté, co měl potíže s předním stěhem, již nebylo možné pokračovat dále na stoupačku. Proto se Peyron rozhodl vrátit do Francie.
Polohu lodí najdete zde.
Pořadí najdete zde.
5544
Související články
Bude to ještě dlouhé. A dramatické…
Bude to ještě dlouhé. A dramatické…
Pro třídu Class40 bude Transat Cafe L´Or ještě dlouhý. Spolehlivý pasát ztratil spolehlivost a místo expresu do Karibiku bude plavba do cíle připomínat spíše lokálku do Zadní Třebáně.
Poslední den před startem…
Poslední den před startem…
Zítra startuje doublehanded závod přes Atlantik. Loď Milana Koláčka je připravená, od včerejších 1800 už musí být jachty v závodní konfiguraci. Jídlo, voda, plachty, veškerá bezpečnostní výbava, metanol pro palivový článek. Vše na palubě. I když předpověď je stále divoká…
Kolik mil je možné uplout na 40 stop jachtě za 24 hodin?
Kolik mil je možné uplout na 40 stop jachtě za 24 hodin?
150 je běžné, 200 už je hezký výkon. 250 mil je sen. To ale nestačí. Na rekord je dnes nutné uplout nejen více než 350, i 450 mil je málo. Nový rekord třídy Class 40 je 457,72 míle.