Pět kolizi. Je to možné?
Prvních 24 hodin závodu New York – Vendée a pětice závodníků je ze hry. Mezi nimi i největší favorit Armel Le Cléac´h. Jak je to možné? Co se stalo na Atlantiku?
I když se to zdá nemožné, na vině je ve všech pěti případech srážka s UFO. Tedy s neidentifikovanými plovoucími předměty. Jižně od Nantucket Shoals se jako první otáčí zpět Yann Elies. V 0840 UTC 100 mil od Newportu způsobila kolize prasklinu v daggerboard case (pouzdru, ve kterém se pohybuje daggerboard) a poškozený byl také spodek trupu. Elies zamířil do Newportu, kde má sraz se svým týmem. Po nutných opravách bude pokračovat v závodu.
Jen chvíli po Yannu Elies míří do Newportu hlavní favorit závodu Armel Le Cléac´h. S podobnými následky kolize jako Elies. V 1000 UTC se otáčí na severozápad Morgan Lagraviere na Safran. Má zlomený jeden foil a do lodi zatéká. Čtyři srážky během noci zaznamenal Pieter Heerema. Poškozený je foil a daggerboard case a do lodi zatéká.
Poslední se otáčí zpět Jean-Pierre Dick. Ke kolizi došlo při plavbě na bočák ve větru kolem 18 uzlů. Dick má obavy, že bude-li se poškození lodi zhoršovat, může být zasažen i outrigger. To by znamenalo, že hrozí pád stěžně.
Těžko říci, do čeho všechny jachty narazily. Jde ale o oblast, kde rybáři loví humry…
Na čele je stejně jako ráno Vincent Riou. Na něj se dotahuje foily vybavená Edmond de Rothschild Seba Josseho. A na severu letí nejvyšší rychlostí Alex Thomson na Hugo Boss.
Alex popisuje podivné podmínky po startu: „Bylo to nahoru a dolů. Pluli jsme hustou mlhou. Vítr byl 18 uzlů na vrcholu stěžně, ale jen 3 uzle na úrovni paluby. Bylo to frustrující. Ale očekávané."
Polohu lodí najdete zde.
5265
Související články
V Lorientu odhalili bestii
V Lorientu odhalili bestii
Ve středu navečer byl poprvé představen veřejnosti nový offshore trimaran Gitana 18. Oceány přelétne na křídlech. V unikátní stroj s celou řadou revolučních řešení.
Bude to ještě dlouhé. A dramatické…
Bude to ještě dlouhé. A dramatické…
Pro třídu Class40 bude Transat Cafe L´Or ještě dlouhý. Spolehlivý pasát ztratil spolehlivost a místo expresu do Karibiku bude plavba do cíle připomínat spíše lokálku do Zadní Třebáně.
Nejúspěšnější sponzor IMOCA končí
Nejúspěšnější sponzor IMOCA končí
Společnost PRB končí se sponzoringem týmu IMOCA. Dvojnásobný vítěz Vendéé Globe už v dalším ročníku triumf nepřidá. Loď Holcim-PRB je na prodej. Končí firma, která se angažovala v offshore jachtingu 33 let.