Pasát na dosah
Milan Koláček s Pierrem Brasseurem už cítí pasát. Ještě to ale není ono… Vítr začíná mít správný směr, ale je slabý. Ještě to není expres na západ. Zatím jen zadýchaná lokálka.
Závod Transat Cafe L´Or pokračuje. Ve třídě Class40 je startovní pole rozdělené na severní a jižní část. V jižní části, která má za sebou bezvětří v hřebenu vysokého tlaku vzduchu, pluje duo Milan Koláček a Pierre Brasseur na 5. místě. Překonávání hřebenu bylo zdlouhavé, ale nyní by již lodě měly nabírat rychlost. Zatím jen 7 – 8 uzlů, Ale to by se mělo brzy zlepšit. V současnosti fouká jen kolem 8 uzlů, ale brzy by měl vítr zdvojnásobit. Pak také přijde čas na stočení k západu. Teď je to stále jižní kurz pryč od tlakové výše.
Velký kontrast
Jižní skupina jde do triček a může začít sušit oblečení. Severní skupina u Azor, která má podle vzdálenosti od cíle náskok přes 300 mil, za svoje vedení platí tvrdou daň. Za sebou má další frontu. Stoupačka, bouřky, vítr 30 – 40 uzlů. Severní trasa je kratší, ale nevyzpytatelnější. Po severní straně Azorské tlakové výše chodí fronty jedna za druhou, ostré kurzy, výška vln k 5 metrům. Ne všichni to vydrží. Na ostrově Santa Maria opravuje prasklou strukturu lodě favorizovaný španělský tým VSF Sport.
Jižní slunce
Na čele závodu je trojice jachet SNSM, Legallais a Solano. V jižní skupině to jsou Seafrigo-Sogestran, Bleu Blanc a Amarris. Před naší dvojicí Koláček Brasseur je ještě italská Maccaferri Futura. Na Seafrigo ztrácí naši 35 mil.
První v cíli
V cíli již jsou první trimarany Ultim. Zvítězil tým SVR – Lazartigue, před Sodebo Ultim. Třetímu Actual Ultim 4 zbývá do cíle 180 mil, čtvrtý Banque Populaire, který se zastavoval k opravám v Lorientu, je 350 mil od cíle.
Dramatický souboj o vítězství je sváděn ve třídě Ocean Fifty. Wewise, nebo Viabilis Oceáns?
Ve třídě IMOCA je jasně ve vedení Charal. Do cíle má 370 mil.
Polohu lodí najdete zde.
107
Související články
Brutální noc a závod s časem
Brutální noc a závod s časem
Koláček s Brasseurem míří na jih do pasátu. Za sebou mají brutální noc, vítr kolem 35 uzlů, rychlost lodě 20, 22 i 24 uzlů. Nemají nic suchého na sebe, před sebou Madeiru a důležitou pasáž ke Kanárům.
Kostky jsou vrženy
Kostky jsou vrženy
Startovní pole se rozdělilo. Milan Koláček, Pierre Brasseur a většina startovního pole míří na jih. Největší favorité závodu vsadili na severní variantu trasy. Co to znamená?
Koláček na čtvrtém místě, blíží se fronta
Koláček na čtvrtém místě, blíží se fronta
Milan Koláček s Pierrem Brasseurem si vedou ve vrcholném závodě sezóny Transat Cafe L´Or výborně. Drží se na 4. místě necelých 5 mil za vedoucí Seafrigo. Jsou ve vedoucí skupině, další mírně ztrácí.