Ostrovní hlavobol
Čelo závodu Transat AG2R má před sebou další náročné místo. Jsou jím Kapverdy. Proč? Ostrovy vnášejí zmatek do jinak konzistentního větru. Najít správnou cestu vysokým souostrovím není jednoduché. Jsou zde akcelerační zóny a zóny s větrným stínem.
Vedoucí čtveřice již do souostroví vstoupila z východní strany a zdá se, že zatím nijak nezpomalila. Zatím ale nemusí nic znamenat. Zdá se, že do stejného kanálu jako vedoucí Gedimat a Agir směřuje i pátá Bellocq Paysages, se kterou je v kontaktu i naše Fulgur-Evapco. Další ze soupeřů Milana s Pierrem je Cercle Vert. Ta nejspíše zvolí cestu severně od souostroví. Co udělá Milan s Pierrem, zatím není jasné. Momentálně míří mezi Sao Nicolau a Sao Vicente. To je jedna z akceleračních zón. Na druhou stranu západně od ní je větrný stín vysokého ostrova Santo Antao. To by tedy znamenalo, že po projetí mezi ostrovy bude Fulgur-Evapco muset pokračovat ještě daleko na jihozápad.
Pro nás bude velmi zajímavé, jak si povede nejvíce k západu směřující Cercle Vert, která je Milanovi s Pierrem v pořadí nejblíže. Zatím se zdá, že západně od souostroví vítr slábne. Že by šance pro Fulgur-Evapco?
Polohu lodí najdete zde.
4839
Související články
První offshore trénink úspěšný
První offshore trénink úspěšný
Milan Koláček pokračuje s přípravami na sezónu závodů Class 40. Vše má vyvrcholit podzimním doublehanded závodem přes Atlantik Transat Café L´OR.
Milan Koláček, proč Class40?
Milan Koláček, proč Class40?
Offshore jachtař Milan Koláček startuje letos v třídě Class40. Vrcholem bude na podzim závod přes Atlantik známý jako Transat Jacqus Vabre. Co je Class40 a jaká je jachta, na které bude závodit?
Milan Koláček ve třídě Class40
Milan Koláček ve třídě Class40
Je to potvrzené! Milan Koláček bude letos startovat ve třídě Class40. Před sebou má celou řadu závodů, sólových i doublehanded. Závodit bude na jachtě Yelcho, design Lombard Lift V2. Vrcholem bude transatlantický závod Transat Café L´OR (dříve Transat Jacques Vabre).