Nové jachty IMOCA, příprava na Route du Rhum
Flotila jachet IMOCA, na kterých se jezdí Vendée Globe a pojede také The Ocean Race, má za sebou závod Defi Azimut, ve kterém se představilo i několik nových strojů, pro které to byla první ostrá zkouška.
Charal 2, V and B – Monbana – Mayenne, Holcim – PRB, Initiatives Coeur, to byly nové jachty IMOCA, které startovaly v sólové kategorii závodu. Do posádkové části, která byla přípravou na The Ocean Race, nastoupily z nových jachet 11th Hour Racing, Malizia – Seaexplorer a Biotherm. To vše jsou lodě nové generace IMOCA. Většina z nich se postaví 6. listopadu na start závodu Route du Rhum v Saint Malo. Je to 3542 míle dlouhá sólová regata přes Atlantik.
Mezi sólovými jachtami IMOCA obsadily první dvě místa starší jachty Apivia Charlieho Dalina a Linkedout Thomase Ruyanta. Až na třetím místě skončila první novinka, kterou byla Charal Jeremie Beyoua.
Přesto není možné závod označit za neúspěch nových lodí. Většinou jde o jachty, pro které to byla první zkouška, první velké srovnání se soupeři. Jde o složité jachty, na kterých je třeba hodně pracovat s nastavením. Proto je úspěchem dojezd do cíle a schopnost konkurovat soupeřům, kteří jsou již se svými jachtami sžití. Také při Route du Rhum pojede většina nových lodí na dojezd, nikoli na vítězství.
V kategorii posádkové se za vítěznou 11th Hour Racing Charlieho Enrighta umístila Guyot Environnement – Team Europe Benjamina Dutreux a třetí skončila Malizia – Seaexplorer Borise Herrmanna. Biotherm Paula Meilhata musela před cílem odstoupit. Na vině byl systém vinšen v kokpitu.
Výsledky najdete zde.
820
Související články
Rozhovor Lucie Výborné s Milanem Koláčkem
Rozhovor Lucie Výborné s Milanem Koláčkem
V pořadu Host Lucie Výborné byl Milan Koláček. Poslechněte si zajímavý půlhodinový rozhovor o sólovém a shorthanded jachtingu, o začátcích v Classe Mini, na Figaru, Class 40, v královské třídě IMOCA.
Kolik stojí IMOCA a kolik by stál opravdový let
Kolik stojí IMOCA a kolik by stál opravdový let
Foilující jachty IMOCA dokážou oblétnout svět pod 65 dnů. A to táhnou stále záď ve vodě. Proč nepovolí foil i na kormidle, aby vzlétly docela? Kolik by to stálo.
Charlie Dalin vítězem Vendée v novém rekordu
Charlie Dalin vítězem Vendée v novém rekordu
Vítězem 10. ročníku sólového nonstop závodu kolem světa Vendée Globe 2024 se stal Charlie Dalin v novém fantastickém rekordu 64 dny, 19 hodin, 22 minuty a 49 sekund. Rekord Armela Le Cléac´h z ročníku 2016 vylepšil o neuvěřitelných 9 dnů, 8 hodin, 12 minut a 57 sekund.