Nové jachty IMOCA, příprava na Route du Rhum
Flotila jachet IMOCA, na kterých se jezdí Vendée Globe a pojede také The Ocean Race, má za sebou závod Defi Azimut, ve kterém se představilo i několik nových strojů, pro které to byla první ostrá zkouška.
Charal 2, V and B – Monbana – Mayenne, Holcim – PRB, Initiatives Coeur, to byly nové jachty IMOCA, které startovaly v sólové kategorii závodu. Do posádkové části, která byla přípravou na The Ocean Race, nastoupily z nových jachet 11th Hour Racing, Malizia – Seaexplorer a Biotherm. To vše jsou lodě nové generace IMOCA. Většina z nich se postaví 6. listopadu na start závodu Route du Rhum v Saint Malo. Je to 3542 míle dlouhá sólová regata přes Atlantik.
Mezi sólovými jachtami IMOCA obsadily první dvě místa starší jachty Apivia Charlieho Dalina a Linkedout Thomase Ruyanta. Až na třetím místě skončila první novinka, kterou byla Charal Jeremie Beyoua.
Přesto není možné závod označit za neúspěch nových lodí. Většinou jde o jachty, pro které to byla první zkouška, první velké srovnání se soupeři. Jde o složité jachty, na kterých je třeba hodně pracovat s nastavením. Proto je úspěchem dojezd do cíle a schopnost konkurovat soupeřům, kteří jsou již se svými jachtami sžití. Také při Route du Rhum pojede většina nových lodí na dojezd, nikoli na vítězství.
V kategorii posádkové se za vítěznou 11th Hour Racing Charlieho Enrighta umístila Guyot Environnement – Team Europe Benjamina Dutreux a třetí skončila Malizia – Seaexplorer Borise Herrmanna. Biotherm Paula Meilhata musela před cílem odstoupit. Na vině byl systém vinšen v kokpitu.
Výsledky najdete zde.
702
Související články
Bezvětří, rekord, bezvětří
Bezvětří, rekord, bezvětří
Letošní Vendée Globe je zatím zajímavá, ale pomalá (až na již druhý 24h rekord). Místo pasátu 3 dny bez větru, následoval krátký pasát a dnes už rovníkové tišiny. Rekord na rovník Alexe Thomsona z roku 2016 má hodnotu 9 dnů a 7 hodin. Dnes je to už přes 10 dnů a na rovník téměř 400 mil.
Jak opravit neopravitelné
Jak opravit neopravitelné
Louis Burton je bojovník. To se o něm ví. Tentokrát se ale pouští do něčeho, co je z laického pohledu nemožné. Jen si to představte, loď se vám láme v půlce, vy to opravíte jako zlomenou nohu od stolu a pokračujete v závodě kolem světa. A nejste přitom před cílem. Jen nedlouho po startu...
Nico Lunven první a obtížná rozhodnutí na dohled
Nico Lunven první a obtížná rozhodnutí na dohled
Změna ve vedení Vendée Globe. Do čela se dostal Nico Lunven, který byl před 50 hodinami předposlední. Startovní pole má za zády níži a před sebou složitou cestu do pasátu. Obtížné chvíle, kdy bude snadné ztratit.