Nová jachta IMOCA pro The Ocean Race
Veřejnosti byla představena nová jachta IMOCA postavená primárně pro závod The Ocean Race (dříve Volvo Ocean Race). Od všech současných se výrazně liší.
Jachta týmu 11th Hour Racing se proti všem dosavadním jachtám IMOCA výrazně liší. Ostatní jachty byly vždy primárně navrhovány pro plavbu na bočák a zaďák. Nová jachta s pracovním názvem 11.2 je ale určena pro jiný závod, při kterém se pojede čtyřikrát přes rovník a pasáží s ostřejšími kurzy bude mnohem více.
Designérem jachty je Guillaume Verdier, který má v posledních letech za sebou mnoho velikých úspěchů a patří k absolutní světové špičce ve lodním designu (IMOCA, trimarany Ultim, Americký pohár…). Stavba lodi spolu s designérskou fází trvala téměř 2 roky.
Nová jachta nyní opustila brány loděnice CDK Technologies, aby se přesunula do MerConcept Francoise Gabarta, kde budou instalovány foily a další výbava jachty. První regata jachtu čeká ve druhé polovině července při regatě Defi Azimut.
Na detaily o nové jachtě se stále ještě čeká, ale už nyní je vidět, že posádka se bude za plavby skrývat v téměř dokonale zastřešeném kokpitu, odkud bude možné vše ovládat.
Vzpomeneme-li si, jak byly vystaveny nepřízni počasí posádky při minulých ročnících Volvo Ocean Race, jedná se o podobný posun, jako z kokpitu dvouplošníku do kabiny moderní stíhačky.
Foto Amory Ross / 11th Hour Racing
2914
Související články
Bezvětří, rekord, bezvětří
Bezvětří, rekord, bezvětří
Letošní Vendée Globe je zatím zajímavá, ale pomalá (až na již druhý 24h rekord). Místo pasátu 3 dny bez větru, následoval krátký pasát a dnes už rovníkové tišiny. Rekord na rovník Alexe Thomsona z roku 2016 má hodnotu 9 dnů a 7 hodin. Dnes je to už přes 10 dnů a na rovník téměř 400 mil.
Jak opravit neopravitelné
Jak opravit neopravitelné
Louis Burton je bojovník. To se o něm ví. Tentokrát se ale pouští do něčeho, co je z laického pohledu nemožné. Jen si to představte, loď se vám láme v půlce, vy to opravíte jako zlomenou nohu od stolu a pokračujete v závodě kolem světa. A nejste přitom před cílem. Jen nedlouho po startu...
Nico Lunven první a obtížná rozhodnutí na dohled
Nico Lunven první a obtížná rozhodnutí na dohled
Změna ve vedení Vendée Globe. Do čela se dostal Nico Lunven, který byl před 50 hodinami předposlední. Startovní pole má za zády níži a před sebou složitou cestu do pasátu. Obtížné chvíle, kdy bude snadné ztratit.