Nouzové signály použitelné na jachtě
Vážná situace, na palubě panuje stav nouze a vy potřebujete zavolat pomoc. Víte, jaké máte použít nouzové signály? Je jich celá řada, ale ne všechny se hodí na palubu jachty.
Nouzovým signálem, který je jen stěží využitelný na palubě jachty (jachty, které to dovedou, mají na palubě důstojníky s velikými placatými čepicemi) jsou signály dělem nebo jinou výbušninou v intervalech asi jedné minuty. Stejně tak plameny na palubě budeme na laminátové lodi zakládat jen stěží.
Pojďme se tedy podívat na to, jaké signály jsou pro nás běžně použitelné.
- Trvalý zvuk podávaný jakýmkoli zařízením pro signály v mlze
- Signál podávaný jakýmkoli signalizačním uzpůsobem, který se skládá z SOS v Morseově abecedě, radiotelefonně vysílaný signál MAYDAY
- Signál sestávající z čtvercové vlajky, která má nad nebo pod sebou kouli, nebo cokoli kouli podobného
- Padáková raketa nebo ruční pochodeň dávající červené světlo
- Dýmový signál vydávající oranžově zbarvený dým
- Pomalé a opakované zdvihání a spouštění rozpažených paží
- Radiotelegrafní nebo radiofonní poplachový signál
- Signály vydávané prostřednictvím nouzových, místo určujících radiobójí (EPIRB
K upozornění na nouzi můžete v blízkosti pobřeží použít také mobilní telefon, případně aplikace k tomu určené. V případě telefonu je možné použít jednotné číslo nouzového volání 112.
V Chorvatsku vám může přivolat pomoc aplikace nIS na mobilním telefonu (Android, iOS)
Nouzové signály najdete v pravidlech COLREG. Je jich více, my jsme vytáhli ty, které jsou na jachtě použitelné.
5623
Související články
Konec rekordního pokusu, Sodebo nemá kormidlo
Konec rekordního pokusu, Sodebo nemá kormidlo
V Jižním oceánu, až daleko na jihu téměř v oblasti plovoucího ledu končí rekordní pokus v plavbě kolem světa trimaranu Sodebo Ultim. Thomas Coville se svými muži přišel o kormidlo na centrálním trupu. V další plavbě Jižním oceánem není možné pokračovat.
Ulomený foil
Ulomený foil
Druhý ve Vendée Globe Sebastien Simon přišel o foil na pravoboku. To je velká rána pro držitele čtyřiadvacetihodinového rekordu. Znamená to rychlostní ztrátu kolem 30 %.
Čtyři měsíce a stále pluje
Čtyři měsíce a stále pluje
9. července se nejrychlejší Class 40 Acrobatica srazila na severním Atlantiku s liberijským tankerem Silver Ray. Vrak závodní lodě stále pluje.