Nouzová komunikace trajektu Estonia
V roce 1994 se potopil estonský trajekt Estonia. Při neštěstí zahynulo 852 cestujících a členů posádky. Přežilo jen 138 osob. 160 metrů dlouhý trajekt šel ke dnu za necelou půlhodinu.
K tragédii přispělo bouřlivé počasí na Baltu a voda o teplotě jen 10°C. Za příčinu nehody byla označena konstrukční chyba a špatná údržba zámků odklápěcí přídě. Zároveň se však vyrojily i další teorie, které mimo jiné spekulovaly o převozu zbraní a výbuchu uvnitř lodě.
Pro nás je důležité, že se z tragédie můžeme poučit.
Vojtěch Vajdík nám poslal odkaz na Youtube, kde si můžete poslechnout kompletní radiovou komunikaci od chvíle, kdy Estonia vyslala MAYDAY. Zjistíte, jak v takové situaci probíhá nouzová komunikace, jak je řízena. To je poučné.
Při představě, co se v té době na nočním rozbouřeném Baltu dělo, leze mráz po zádech.
5350
Související články
Jak se opravuje díra v trupu
Jak se opravuje díra v trupu
Na startu The Ocean Race Europe Allagrande Mapei rozpárala outriggerem trup Holcim-PRB jak otvírákem. Díra v trupu jak dveře do kamionu. Jak se taková škoda opravuje nám řeklsólový jachtař a lodní stavitel Milan Koláček.
Konec rekordního pokusu, Sodebo nemá kormidlo
Konec rekordního pokusu, Sodebo nemá kormidlo
V Jižním oceánu, až daleko na jihu téměř v oblasti plovoucího ledu končí rekordní pokus v plavbě kolem světa trimaranu Sodebo Ultim. Thomas Coville se svými muži přišel o kormidlo na centrálním trupu. V další plavbě Jižním oceánem není možné pokračovat.
Ulomený foil
Ulomený foil
Druhý ve Vendée Globe Sebastien Simon přišel o foil na pravoboku. To je velká rána pro držitele čtyřiadvacetihodinového rekordu. Znamená to rychlostní ztrátu kolem 30 %.